AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.493

PDC köpa styckvis från UK

Visa användare
625
Sjoling
BMW 330CI M-TECH II
Hej,

Det verkar vara en djungel med PDC enheter med olika reservdelsnummer. Vågar man köpa en Länk även fast reservdelsnummret inte stämmer, dock framgår det i annonsen att den är till för min modell, 330.

Vad tror ni?
Javisst vågar du det.
Visa användare
625
Sjoling
BMW 330CI M-TECH II
hehe va inne hos BMW å där kostade 1 enhet 1500 kr så det är ju en hyfsad skillnad. Om vi ska prata kvalité så vågar jag inte uttala mig. Fördomen säger att BMWs prylar är bättre...
He
16
Hejmer
330d touring -01
Volvo 144 td -73
Jag köpte på eBay uk o mina var Bosch stämplade så tvivlar på att BMW:s skulle vara bättre
Visa användare
625
Sjoling
BMW 330CI M-TECH II
vad kosta dom du köpte på ebay? såg även att dom jag kolla på hade "Germany" stämplat..
He
16
Hejmer
330d touring -01
Volvo 144 td -73
Tror de var 203kr styck inklusive frakt
Visa användare
625
Sjoling
BMW 330CI M-TECH II
helt ok pris
Visa användare
625
Sjoling
BMW 330CI M-TECH II
Tänkte lyfta tråden igen.

Jag beställde hem 4 enheter och tänkte byta alla 4:a, lika bra eftersom priset var så lågt. Dock blev det så att det endast gick att byta de mittersta sensorerna, bytte jag de yttersta så blev systemet helt tyst och inga sensorer fungerade alls.

Nu spontan-piper backvarnarna inte lika ofta som förut, men när det regnar eller om jag tvättat bilen så piper det mer än när det är torrt ute.

Vad tror ni? ska man byta de 2 yttersta med original eller finns det andra kända fel man kan undersöka innan?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.