AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.943

Sälja E38 med mindre trovärdig mätarställning

Visa användare
234
tsdi
- Alpina B12 (E32)
- Dodge RAM Hemi
- Ferrari F430
- Audi R8 4,2
- BMW 750 E38
Hej!
Driver / äger en mindre bilfirma som nu har fått in en BMW E38 där mätarställningen känns minst sagt otrolig. En snabb titt på bilen säger snabbt att den gått mera än 10200mil som mätaren visar.

Är rädd för att stämplas som oseriös pga denna bilen. Hur säljer man denna bilen utan att behöva bli uthängd tex på detta forum?

Jag har precis lagt ut annonsen och på 2st ställen skrivit att bilen högst sannolikt är mätarskruvad. Samt även tagit med detta i varudeklarationen. Räcker det för att "slippa bli smutskastad" samt att ha gjort rätt för sig?

/ Emil Edman
Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
Kan du inte kolla historiken med BMW för att vara på den säkra sidan?

Alpina B8 Länk
Pr
1.031
Profossen
En VW familjebil, letar BMW
Jag tycker det räcker rent juridiskt, så länge du upplyser köparen vid köp också genom att skriva in en rad om detta i köpekontraktet (att köparen är informerad om att bilen troligtvis är mätarbackad).

Det är en äldre bil och jag antar att den är bra prissatt? Skicket är ju viktigare än milen på äldre bilar, det är väl mer upp till köparen att leka detektiv när det gäller bilens exakta miltal och servicehistorik?

Det Abbe föreslår är överkurs, men pluspoäng om du orkar det. Din tid är ju pengar också :-)

Ja
2.897
Japmax
530 GT -15

Du behöver ju inte skriva att den högst troligen är mätarskruvad, det känns ju lite som att skjuta sig i foten. Skriv att mätarställningen är osäker så är det upp till var och en att ta reda på fakta och skaffa sig en egen uppfattning. Jag tycker du har friskrivit dig från skuld iom det.
Visa användare
1.360
d.fagersten
Bruksbil
Volvo V70 T5 Summum -05

Sommarbilar
Ford Scorpio 2,9I GLX -94
Mercedes E55 AMG -06
Mercedes 500E -92

All heder åt denna otroligt ärliga bilhandlare! Tror du mer eller mindre är ensam i ditt slag.

Skriv i annonsen osäker mätarställning.

Skriv på kontraktet osäker mätarställning.

Låt köparen pruta, men sätt den ändå i ett atteaktivt pris, ju dehär kan du säkert redan.

Antar bilen är billig så som föregående talare sagt skicket kan säkert vara viktigare än miltalet.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.