|
|
|
|---|---|
|
Jag funderar på att sänka min e60 fram, har hittat 2fjädrar som sänker 35mm på standard chassi. Min är med m chassi, då borde bli ca 15-25mm sänkning vilket är okej. Vissa fjädrar på ebay säger only for cars with rear air suspension och vissa exept self-leveling. Vad betyder det? Förvirrad :s | |
| Det är bara E61 touring som har luftfjädrad bakaxel med automatisk nivåreglering. e60 sedan har vanlig fjädring. | |
|
Men om det står att fjädrarna e till för fram på e60. Kolla annons, hur tänkte annonsören? Länk (Typ 560L, 2WD, 525d, 530d, 535d, 540i, 545i, 550i, für Fahrzeuge mit Niveauregulierung oder Luftfederung (HA)/also for cars with self-levelling or air-suspension (RA)) Eller borde dom passa e61 oxå menar annonsören? |
|
|
vill du vara på den säkra sidan och verkligen se till att få äkta H&R fjädrar som passar kan du kika in på bilmodecenter.se , beställde därifrån förra veckan på måndag kväll, fick dem på onsdag vid lunch. Dock lite dyrare men, bara ett tips! |
|
| Det är ju framfjädrar i annonsen. Jag tror att dom menar at dessa även passar fram till touring då framvagnen ser likadan ut. Luftfjädring och nivåreglering sitter ju endast på bakaxeln. | |
|
Tack för tipset Will-i-am, men dom säljer bara i 4pack. Jag vill ha framfjädrarna bara.. Har mailat dom så vi får se vad jag får för svar. Jag mailade försäljaren gorban, och han sa att dom inte passar min bil pga jag inte har nivåreglering/luftfjädring. När jag påpeka att de bara är e61 som har det sluta han svara :s Ingen som känner till en svensk försäljare som bara säljer framfjädrar till e60? |
|
|
Har hört runt lite, vissa svenska sidor säljer framfjädrar för e61 med nivåreglering. Dom ligger på ca 1000kr.. Frågan är om framchassit på e61 och e60 är likadana och om jag kan använda fjädrar som står är till för e61 me nivåreglering...?? |
|
| Ring bilmodecenter, jag ringde dem innan jag beställde för att försäkra mig om att dem passade till min bil, jättebra service, köpte dock h&r racing som sänker 50mm, och är sjukt nöjd med resultatet på mina 19". | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.