|
|
|
|---|---|
|
Hej! Någon som har en uppfattning om detta problem? Ett klurigt fel men ska bli kul att lösa det åt bilens ägare. Bilen startas - dsc failure. Bilen körs ett tag - abs failure och parkbrake failure tänds. Bilen startas om - alla lampor lyser fortfarande Bilen stängs av och står över natten = abs och park slocknar, dsc kvarstår. Felkoder utlästa hos Bmw två ggr, de kliar sig i huvudet varje gång :). Utslag - hastighetsgivare vänster fram, trasig - förtryckspump dsc, ur funktion. Båda bytta, felkoder raderade men felet kvarstår. Frågan är vad det kan vara nu. Kan tilllägga att samma problem uppstod för lite drygt ett år sedan med samma symptom, då byttes absgivare (hastighetsgiv), dsc-förtryckspump samt abs enheten repades. Då löste sig problemet. Jag har dock inga uppgifter på vad som repades i abs enheten men det känns långsökt att den skulle ha gått sönder igen. någon som har några ideer? | |
|
HAr samma problem. har kollat med BMW och dem fattade ingenting. Har varit i kontakt med några bilmekaniker i Polen. Alla så samma sak!! Detta är en ganska vanlig problem för 7-serien. ABS pumpen har en svart låda precis under kylvatten behållare. Den sitter fast i ABS pumpen med 4 skruvar. I den sitter dator som styr allt +lite till som du beskriver. Man kan endast köpa hela pumpen men man kan även glöda om kontakterna i den svarta boxen då borde det fungera. Lycka till |
|
|
Är batteriet schysst? På min gamla e65:a så hade jag en massa konstiga fel, likt dessa, som alla upphörde i samma stund jag bytte batteri för att aldrig mer uppträda. Dessa bilar drar en massa ström även avstängda, därav att det finns en extra knapp i bagaget till höger, som man ska knäppa till om bilen står länge. Så om batteriet är samma som när bilen var ny skulle jag byta det oavsett. Jag köpte ett AGM-batteri med lite mera klös, orignal på BMW, istället för standardbatteriet. Niklas Fransosen |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.