|
|
|
|---|---|
|
Det ska finnas 2 olika motorer i M3 e36 modell S50b30 - 284 HK . Fram o till o med 95 årsmodell S50b32 -320 hk. . Från o med 96 o framåt . Vem vet någon om det syns skillnad i de motorer utvändig. Om man byter från 3.0 till 3.2. Tack för vettiga o raka svar. | |
|
1: Kåpan över tändspolarna ser olika ut 2: Dubbelvanos på 3.2, dvs skillnad på topplockets framkant. Du kan gissningsvis inte hiva ner en 3.2 i en 3.0, du måste även byta DME o "Vanosboxen" med allt vad det innebär (3.2 har inbyggd "immo" så du måste även få med de delarna, inklusive tändningslås OCH nyckel) |
|
|
Tänkte mig mest att sälja 3.0 och köpa mig komplett 3.2 med immo, ews , nycklar o diverse. Så att SPB inte märker skillnad !! |
|
|
Om du hittar en till vettigt pris på skroten och hivar ner, så tror jag aldrig de kommer se skillnad! Krävs en gammal Bmw mekaniker med stor BMW entusiasm för motorer för att se skillnad. Skansen är nog 1 på 1000 att det upptäcks. |
|
|
Såg skillnaden mellan kåpan till tändstiften o skillnaden på framsidan för vanos enhet. Resten av motor ser ut samma. Tack för alla svar iaf. Med vänlig hälsning |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.