|
|
|
|---|---|
|
Har köpt en 325 touring e46 som ha öppet luftfilter. Finns det ngn poäng med det eller ska jag bara byta tillbaks till original? Är det bara att byta eller är det ngra inställningar som måste göras om man byter luftfilter? Är det något som tar stryk av öppet luftfilter? Vet att på exempelvis en impreza så kan luftmassemätaren ta stryk pga filtret. Vidare...ngn som vet var man kan köpa en baklykta...den som sitter på bakluckan. Det sitter ett par som ser lätt tonade ut på nu, och saknar en av orginallyktorna. M | |
|
Nej, det är ingen vits med öppet filter om man bortser från att en del tycker att det låter lite häftigare. Ja, LMM kan ta stryk av både smuts och olja från filtret. Det behövs inga "inställningar" när du byter tillbaka till originalfilter. Baklyktor kan du säkerligen hitta hos nästan vilken skrot som helst - det är extremt mycket lättare att finna delar från bakre delen av bilen än från fronten, då de flesta bilar krockar fronten mest/hårdast... Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Den stora poängen med ett öppet luftfilter är ju det goa insugsljudet! :) BMW är inte kända för att underdimensionera sina luftfilter och dessutom försvinner resonansutjämningen som finns i originalburken, vilket gör att momentkurvan kan bli lite ojämn med öppet filter. Man kan också få lägre effekt och närmare till knack med ett öppet filter när det tar luften i motorrummet efter kylaren (varmt!). Original luftintag tar luften utifrån. Olja från filtret kan komma på trådarna i LMM, dock går den egentligen inte sönder av det även om den kan visa lite fel. I original sitter LMM fast "i båda ändar" i gummiupphängda gummibälgar. Man måste se till att det förblir så även med öppet filter, så att LMM inte vibrerar sönder. Att t.ex. sätta filtret på LMM utan en bra upphängning av själva filtret är alltså ingen bra ide. |
|
|
ah, såg inte ditt svar Johan. ;) Den enda poängen är fortfarande ljudet verkar vi vara överens om. :) |
|
| Perfekt, tusen tack! Ngn som vill köpa ett öppet luftfilter billigt? :) | |
|
Jag upplevde skillnad till det bättre när jag bytte från K&N insats till BMS DCI. Men jag har också steg 2, så det kan vara så att luftboxen stryper vid den trimnivån. Steg 2 = Downpipes + FMIC -> 460 hk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.