|
|
|
|---|---|
|
hej, Har precis köpt min första BMW, en 528i -99. Navigatorn fungerar inte, har egentligen ingen användning för den men det hade varit kul om den fungerade. Jag vet inte vad ljud paketet heter men jag kan räkna till 10 högtalare (om det inte finns några gömda) och har en 4:3 skärm. Bak i bilen sitter en skiv-läsare till navigatorn och bakom luckan en silvrig(brukar väll vara svarta?) Alpine CD-växlare och en TV-modul + 2 oidentifierade silvriga lådor(förstärkare?). Så till problemet. När man går in på menyn så bör det väll stå navigation eller något liknande men det gör det inte, kan alltså inte starta navigatorn. Jag tror att varje gång jag öppnar bakluckan (i alla fall om bilen varit igång) så spottar navi-enheten ut skivan, märkligt? Allt annat verkar fungera. | |
|
Prova att gör en sk "batteri reset"(sök) , funkar inte det så känns det som att det även kan vara cd skivan som felar eftersom den spottar ut den hela tiden. Den silverfärgade cd-växlaren(Alpine?) har man bytt till antingen för att original gått sönder eller för att kunna spela MP3-skivor i bilen vilket Alpine växlarna brukar klara av i motsats till gamla original växlarna. |
|
|
Har provat koppla bort minus polen på batteriet ca 1h men hjälpte inte. Jag tycker att om det var fel på skivan så skulle man ändå kunna välja navigation i menyn men det finns inte med där. |
|
| Ja kanske är det så , då är det nog risk för att navienheten har tackat för sig skulle jag tro för annars skulle systemet ha "kännt" att den finns där och du hade kunnat välja den i menyn. | |
|
hej jag jobbar med bmw navienheten jag kan säga den är slut ha har tackat för sig men jag har en mk3 om du är intre. hör av dig 0737519975 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.