|
|
|
|---|---|
|
Jag lyckas inte få loss stock air box. Det sitter tre gummifästen bakom airboxen och jag får bara bort två av dem men den tredje sitter som berget. Nån som har tips om hur man får loss den? Plus att jag beställde air scoops till bilen men de passar inte, fästena är inte tillräckligt breda för att hålla scoopsen på plats i hålet där luften passerar. Jag beställde detta från schmiedmann (produktlänk: Länk och scoopsen ser inte likadana ut som på denna bild som ska vara samma scoops men man ser tydligt att fästena för scoopsen ser annorlunda ut på denna bild, de är bredare vilket är vad jag skulle behöva (Länk. Har jag fattat nåt fel?? Tacksam för tips! | |
|
Har samma intake men hade inget bekymmer vid installationen. Tyvärr vet jag inte vad som är galet med det sista fästet. Köpte också scoops i kittet men har inte provat installera dem än, tror inte det blir av. |
|
|
Ok, men du tog loss de tre gummifästena iaf? Jag har sett en video på nätet som inte nämner nåt om dessa fästen men jag har för mig att installationsinstruktionen som följer med paketet nämner dessa.. Vet du förresten om dina scoops ser ut som i länk 1 eller 2 om du kollar på "häng-fästena"? 1: Länk 2: Länk |
|
|
Det vill jag minnas yes, följde installationsmanualen som medföljde och det vart inga bekymmer. Underlättar mycket om man använder en skruvmejsel för att lyfta fästena om du inte redan provat. Osäker på scoopsen iom att de inte blivit installerade samt ligger i ett garage på annan ort. Tror mer på nummer två än ett av känsla. Att schmiedmann skickar fel scoops vore konstigt då det är modellanpassat. Hör av dig till dem och visa båda bilderna på scoopsen och fråga. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.