|
|
|
|---|---|
|
det är så att jag är inne i tankarna på om man skulle bytt olja i automatlådan på min 540 som nu gått 25k mil, är detta något man borde ge sig in på själv? hörde med bmw å dom skulle ha mellan 8-10k för ett byte å de känns lite väl saftigt. vill även tilläga att lådan funkar å växlar hur bra som helst och inte haft några problem med den än så länge. har även ett annat problem som gör att vid start dör bilen helt efter bara nån enstaka sekund, detta händer väldigt sällan och kan upprepas 1-4 gånger innan den vill fungera som vanligt igen. någon som har någon erfarenhet av detta? supertacksam för svar :) | |
|
Att den dör kan vara vad som helst men väldigt vanligt med vevaxelgivare. Kamgivarna brukar oxå gå då börja man byta båda, delarna är inte så jättedyra och relativt enkla att byta. Du får börja med att läsa lite felkoder. |
|
|
Hej! Jag skulle inte byta olja i lådan om den växlar mjukt och som den ska. Fixa inte sådant som funkar :) Hadä/Henrik |
|
|
tack för svaren :) sist jag kollade felkoderna visade dom inget speciellt fel som skulle orsaka att den dör, men ska göra ett nytt försök. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.