|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
|
Min inre är väldigt torr men sitter fast man borde spruta på nåt innan för att få det att lossna lättare sen blir det lättare att montera dit. Är inte så förtjust i olja på gummi provar nog såpvatten eller diskmedel. |
|
|
Jag skulle snackat med en däcknisse och bett att få lite däckmonteringspasta - det är avsett för att användas med gummi och torkar dessutom så det slutar "glida"... Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Hej! Ser du hur man skall ta den inre? Vad jag kunde känna med fingrarna så verkade den sitta på insidan och den andra på utsidan. Har du sett detta? Skall titta imorgon med inspektionsspegel.... Ulf |
|
|
En liten uppdatering. Bytte pluggen + alla slangar efter lmm. Körde en runda så började motorlampan lysa igen... Efter lite sökande på google så hittade jag att det kunde vara fel på vevhusventilationen, se länk. Länk Han hade i princip samma felkoder som jag har haft så plockade ner det som dem i RealOEM kallar tryckreglerventil, tror även det kallas CCV-valve, och delade denna, men verkar inte vara något som är sönder.. Dock var membranet lite sprött när jag delade "tryckreglerventilen" fast vet inte om detta kan leda till mina fel? Är det någon som har erfarenhet av detta? |
|
| Hittade ett hål i "returledningen" nu så får se om detta kan ha skapat problemen.. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.