|
|
|
|---|---|
|
Har bara en fundering och frågar inte över någons åsikter och eller att det är för dyrt. Undrar bara vad som krävs för att få ner en 528 i en 523? Annat styrdon annan kabelhärva? etc... Eller är det bara sopa i motorn och klicka i kablaget och åka? Vad skiljer? Ingen minns 1000hk på papper eller pallbockar! Det är på gatan respekten vinns! | |
|
Är motorn från samma familj som din alltså M52 med enkelvanos så bör det ju räcka med motor, koppling, låda, kardan (osäker men lådan kan vara längre) motorstyrdon, EWS-box, tändningslås och nyckel... Har jag glömt nåt? :) _____________________________________ ///Mvh Chrille ( aka. Chriz Loud ) |
|
|
Motor.. klart? :) |
|
|
Hur gick det, har du genomfört motorbytet? Någon annan som har gjort detta och vet exakt vad som behövs bytas i transmissionen? Enligt: realoem.com skiljer det i artikelnr ex främreväxellådshus. Så jag antar att det krävs en del mekande för bytet. mvh Magnus |
|
|
Inget byte gjort. Men vore kul att veta nån som gjort detta, hur mycket det skiljer. Ex 523-525 är ju på 2.5L båda två och som jag förstått så är det strypt insug på 523an som skiljer? ____________________ Ingen minns 1000hk på papper eller pallbockar! Det är på gatan respekten vinns |
|
|
Jag skall också byta motor, har en 523 e39 -97 med rasad motor. Det skiljer en del mellan 523 och 525. Ex från två olika motorfamiljer m52b25 "523" (singelvanos) och m52b25TU "525" (dubbelvanos). Insugskanalerna för 523 är avstämda för bättre lågvarvsegenskaper såvitt jag vet. /Magnus |
|
|
Okej, tack för infon helt ny inom bmw världen så det är spännande att få höra lite! Vad blir det för maskin i din? En till 523? |
|
| Tänkte först att ersätta med en m52b25 dvs 523 motor. Men funderar på om det går att sätta dit en 528 motor när jag ändå byter. | |
| Frågan är ju som sagt, hur det går med elen, styrdon och sprängkåpa/växellåda, kardan, bakaxel? Det är ju så mycket som kan skilja om man säger så. Men någon som är lite full i fan och har provat skulle kunna ge oss lite mer kött på benen. | |
|
Fortfarande ingen som utfört detta ? Kollar för en bekan om att byta motor i hans e39 520 till 525. Måste nog vara motor, växelådshus styrdon och kabelhärva ? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.