AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.937

DSC funkar ej, har bytt styrbox. E39

Ma
147
MatthiazW
530i Touring -02
Har problem med DSC, antisladdsystemet, ABS funkar dock fint.
Antisladd lampan lyser konstant, kollade med Carsoft, den klagade på:
"88 Outlet Valve Rear Right"
Efter en hel del sökning på internet tydde det på att ABS/DSC styrboxen var dålig. Skickade den till en firma som lagar sådana, dom konstaterade att den var trasig men dom kunde tyvärr inte laga det. Kunde få tillbaka den för fraktkostnad och undersökningsavgift. Men om jag inte tog tillbaka den behövde jag inte betala något....
Nu har jag köpt en styrbox på skroten istället och monterat, då får jag fler felkoder....
Får följande fel i Carsoft:
"97 ASC Intake valve / Steering Angle Sensor"
"88 Outlet Valve Rear Right"
"58 CAN ERROR (Open circuit on DME1)

Fel 97 hade jag räknat med, för om man byter styrboxen måste man till BMW och få styrboxen injusterad med rattsensorn.
Men fel 88 och 58? Är denna styrbox sämre än min originalstyrbox?
Ska jag försöka lämna tillbaka den till skroten och hitta en annan eller ska jag åka till BMW och be dom kolla vad som är fel? Kan man lita på Carsoft?
Tacksam för några ideer.
Et
153
Etoda
523iAT -98
...samt Audi och Mercedes
Styrenheten måste programmeras för din bil. Det funkar inte att ta en annan på skroten. Finns firmor som kan att programera om en beg (exempelvis ModuleMaster i USA), men BMW kommer hänvisa dig till att köpa en ny för drygt 10 loppor. Om någon kan programmera om en beg i Sverige kanske någon annan vet, men BMW gör i vart fall inte.
Ma
147
MatthiazW
530i Touring -02
Köpte en till styrbox på skroten som funkade och kunde lämna tillbaka den första.
Åkte sen till en BMW verkstad, fast ej auktoriserad. Dom fixade programmeringen fö 500kr.
Så nu funkar det.
br
399
braman
bmw 540 e39 01 vit m-paket
har samma problem men va är för e39 du har vilken model köpte du den andra efter orginal nr eller.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.