|
|
|
|---|---|
|
Hej jag har googlat och sökt här på forumet, men jag löser det inte i alla fall. Min elstol på förarsidan och elratten har slutat fungera rör sig bara en mm när jag rör på reglagen. Har kollat säkringarna, alla är hela. Har monterat bort reglagen till stolen o kollat att alla 3 kabelhärvor sitter ordentligt. Vad mer kan jag göra, är det nån som vet? Ps det är en x5-03 4,4 Med vänlig hälsningar Stefan | |
![]() 2.682 M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver X5 E70 - Space Grey 325 E46 - Alpenweiss (03 optik). 318 E90 - Alpenweiss |
Prova via Inpa om du kan styra alla funktioner. "I used to jog but the icecubes kept falling out of my glas." BMW CS #05XXX |
| Tack för tipset nu ska jag bara hitta en obd läsare.. Inga andra bra tips? | |
|
X5-3.0Bensin-03 elstrul. Provar ta upp tråd... Började med att elratt bara rör sig några mm per reglering... Samma för elstol på förarsida nu, går att reglera med tålamod med många tryckningar. Passagerarstol fungerar som vanligt. Kollat säkringar och testat rucka på kontakterna under sätet. Tacksam om någon har tips! //Ola |
|
| Låter ju lite som tändkontakten man fick dessa fel symtom på e39 när det börjar bli problem. | |
| Blinkar stereon någon gång, åker ratten upp när ni fäller ned solskyddet? | |
| Tack för tips :) Får testa ikväll. | |
|
Jag har läst om detta tidigare. Min ratt har samma problem men inte konsekvent och enbart när ratten är nästan högst upp. Det ska sitta lägesgivare som säger till när stolen/ratten har nått sin maximala position. När de böjar strula så borde detta fenomen uppstå. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.