|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Jag vill minnas att LF har ett rätt lågt tak på sin importförsäkring vad avser bilvärdet och därför har jag brukat anv TH sista gångerna. /Anders |
|
Verdi |
Jag frågade BMW Originalförsäkring och hon jag pratade med hävdade att bilen var försäkrad i 30 dagar, trots att jag inte fick köra med den efter 7. Men som sagt, skadegörelse, inbrott, stöld osv gäller den ju för. Ska i dagarna ringa runt och höra mig för vad som gäller igen. Det här är ett absolut krav för mig. Tänker inte ha en bil för över halvmiljonen stående oförsäkrad. |
|
Importförsäkring LF 3000:- TH 3580:- här kunde man använda överskjutande del av premien till helförsäkringen om allt gick fortare än 30dagar. |
|
|
Lite mer erfarenheter... Jag tecknade LF idag 3000 kr och sen får man 2000:- I rabatt på årspremien när man försäkrar bilen normalt - kanon! alltså bara 1000 kr för helförsäkrad import Det gör att min 535D GT kommer kosta mig 7300 I helförsäkring första året. Låter nästan gratis (man måste vara kund I LF för att kunna ta import förs.) // Henke |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.