|
|
|
|---|---|
|
Hej! Har 4 kablar som går in i orginalbasen ovanför batteriet. vad är dessa för kablar? De är högnivå kablar eller lågnivå? samt vad färgerna där betyder. Jag funderar på att byta basen till något lite mer roligt. Vill ha lite mer bas i bilen. Funderar på om en aktiv baslåda kanske är bästa alternativet då de ska ta liten plats samt så lite jobb som möjligt att sätta dit själv med ändå rätt ok resultat. Problemet jag har nu är att om ja vrider på bas på Cdn så går de ut för mycket bas i övriga högtalare. | |
|
4 kablar = stereo. Minus brukar ha en svart rand. Och det är högnivå. Aktiv låda blir väl bra. |
|
|
Ok! Ska kolla färgerna en extra gång och notera dem. Då bli de en sån Länk och sen bara koppla in :D tur batteriet är nära! Ska hitta lämpliga jord och remotepunkter bara sen så. :D |
|
| Se bara till att du tar i när det gäller aktiv baslåda. Jag började med en "tub" från biltema i min 540 e39. Varken hördes eller kändes i kupen. e39:an är så förbannat välisolerad från ljud från skuffen. Så jag fick byta mot en större och starkare baslåda. | |
| Innan du köper omvandlaren så bestäm dig för baslåda , många av de aktiva har även högnivå ingångar. | |
| Såg de nu.. hittade denna.. Länk Hade dubbla GAS 12 i förra bilen så ja va nöjd mad GAS. Så om jag kopplar in direkt på högnivå så är de alltså helt onödigt med lågnivå. intressant! | |
| Med högnivå menas ju högtalarkabel, å att ta högnivå därifrån funkar ju med uteffekten är nog inte så bra så att koppla in en annan baslåda är inget jag skulle göra då det förmodligen inte är så kraftigt. | |
| bosabengt: Aktiv baslåda har inbyggt slutsteg..... | |
|
Ja jag vet att en aktiv låda har inbyggt slutsteg. Därför känns inte kaka på kaka så lämpligt, men funkar ju säkert. Vet inte hur orginal slutsteg är ställt men du kommer nog få hålla dig inom org slutstegs ramar då det inte är ställt på "full". |
|
| Bara de bli bättre än jag ha. Nu ska ja lista ut vilka kablar som är vilka. Va gula och blå kablar där. Nån som vet alla 4? Vänster höger å minus till dem. | |
|
Har du 4 sladdar totalt eller 4 gul/svarta och 4 blå/vita?? Så har jag iaf och skulle också vilja veta hur jag ska koppla. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.