|
|
|
|---|---|
| Läs det finstilta innan ni tecknar denna försäkring. Det står att man är bunden att betala försäkringen om man säljer bilen inom 85 dagar från det att försäkringen tecknades. Visst, fair enough. Det står också lite längre ner i små bokstäver att om man förnyar annonsen inom bindningstiden blir det automatiskt pålagt 85 nya dagar. Detsamma gäller, hör och häpna, om man raderar annonsen och skapar en helt ny annons. Detta är inte seriöst. BAD BUSINESS blocket och IF | |
|
Det står ju klart och tydligt på Länk (dvs länken man får upp när man klickar på ikonen "Blockets begagnatförsäkring" som finns i annonserna": "Avtalstiden för dig som säljare är normalt 85 dagar räknat från dagen du köper Blockets Begagnatförsäkring. Om du förnyar din annons eller lägger in en ny annons så förlänger du avtalstiden med 85 nya dagar. Läs mer i avtalsvillkoren för dig som säljare." Finstilt är väl att ta i när det står under en rubrik som heter "Avtalstid", dessutom med samma font och storlek som den övriga brödtexten. Skriv aldrig på eller acceptera ett avtal utan att ha läst igenom villkoren. Gör man det får man lite acceptera sitt val.. |
|
| Sen håller jag med dig om att avtalet i sig är idiotiskt, iaf delen med ny annons. Jag har också gått på den niten en gång, men jag hade ju godkänt avtalsvillkoren.. Jag tror de går på regnummer, så om man vill lägga in en ny annons utan att förlänga avtalstiden kan man låta bli att fylla i regnummer. Det borde la funka? | |
|
Ja det står i avtalet. Men vill ändå varna så att andra inte gör samma tabbe som mig. Avtalet är oseriöst och utformat för lura folk. Det borde absolut ändras. Det ska gälla från det att man tecknar avtalet. Inte från när man ändrar annonsen eller raderar och lägger in en ny. Det är bad business punkt slut |
|
|
Jag förstår inte problematiken? föräkringen behöver ju bara betalas om bilen säljs/byter ägare...alltså, lyckas du sälja bilen så är det ju bara att gratulera och kostnaden för föräkringen lägger man ju på priset så att köparen står för den i slutändan! Säljer man till handlare eller "byter in" bilen så behöver man inte betala dock. |
|
| jasså inte. Men då ska jag försöka förklara. Det fula med denna försäkring som jag vill att folk ska se upp med är att om du ändrar annonsen på blocket under dessa månader som du bundit dig, blir det automatiskt 3 nya månader. Om du tex raderar annonsen och gör en ny, så vipps har du automatiskt bundit dig i 3 nya månader. Där kommer problematiken in. Då är du låst med bilen i ytterligare 3 månader. Bilen kan inte byta ägare för då åker du på att betala skiten, i mitt fall 2500kr. Jag bytte rakt av med en annan bil efter 90 dagar, och hade missat detta. | |
|
Kan förstå problematiken. Men detta framgår väl hyffsat tydligt när man lägger in försäkringen? Trist iaf att du missat detta. :( Har MKT goda erfarenheter från försäkringen i sig, även fast det kanske inte är det tråden handlar om. |
|
|
Jag skriver ju för att folk inte ska missa det som jag gjorde. Det va ju själva f*n. Det står i kontraktet. Och jätte bra att du har goda erfarenheter av blocket och IF. Då är det iallafall någon som gillar dom. Gör vad ni vill med infon. Skriver inte mer i denna tråden nu... |
|
Karl-Hilding |
Håller med dig hydda. Det är själva fan! |
| :) | |
| :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.