AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
3.139

Ska höja min bil själv-något att tänka på?

Og
122
Ogway
F25 Bmw X3 2010
Hej! Har precis beställt ett OBD kit från Tyskland som är kompatiblet med INPA så jag kan höja nivån bak på egen hand. Har även beställt nya Lesjöfors fjädrar speciellt anpassade till min bil som ska vara M-chassi original höjd. (Har idag 50mm Hr fjädrar)

Är det nån som gjort detta ingrepp via dator själv? Något man måste tänka på?
Bilen är en E61LCI 520D med M-chassi.
wi
57
will-i-am
E46 323i Sedan -98
E60 530i sedan -06
en fråga bara, varför byter du från H&R race fjädrar till original? undrar pga beställde hem ett par h&r race för ett tag sen, och dem ska sättas på på måndag nästa vecka.
mvh
Visa användare
929
melzen
118D E81 -10
Mercedes 250 CGI -10

Z4 Coupe -07 (såld)
530D E61 -05 (såld)
SAAB 2.0t Vector/Aero -03 (såld)
Funderar på att höja min med. Har också h&r 50mm som enligt min mening gör bilen för låg och stötig. Tror inte heller vägghållningen blir bättre på svenska vägar.

Enligt BMW Kalmar brukar man få höja bilen ett antal gånger då systemet av någon anledning sänker bilen igen lite grann. Mer ville dom inte säga där om tillvägagång sättet.

Återkomm gärna med hur det har gått.

/Rikard
Re
647
Residence
M5 E39 Imolarot
M5 E39 Carbonblack
@melzen:
är det inte så att det tar lite rid innan fjädrarna sätter sig då de är nya när man precis bytt och därför sänker bilen ännu mer med tiden?
Visa användare
929
melzen
118D E81 -10
Mercedes 250 CGI -10

Z4 Coupe -07 (såld)
530D E61 -05 (såld)
SAAB 2.0t Vector/Aero -03 (såld)
Det stämmer säkert med. De jag menar är inställningen bak av luftfjädrarna. BMW i Kalmar skulle ta betalt för två timmars jobb för de hävdar att man måste ställa in en höjd i datorn för att sedan åka en bit. Därefter kanske en ytterligare inställning behövas pga av att datorn fortfarande ville ha det tidigare värdet.

Kanske en anledning för att ta mer betalt....
Og
122
Ogway
F25 Bmw X3 2010
Melzen: Visst kan det va så. Min bmw verkstad skulle först ha 2000 spänn för att höja bak. Sen när jag åkte dit och visade vad jag betalt när jag sänkte den så gick priset ner 1400 kronor. Men jag köpte en kabel och programvara så jag kan höja den själv, just pga eventuella efterjusteringar om man inte blir nöjd.
Varför jag höjer den till original höjd igen? Det går inte åka med så låg bil i Sverige om man vill kunna åka fortare än 70km/h. Den är olidligt stötig med 50mm sänkning. Visst bilen ser brutal ut och hjulvinklar, stilen, allt blir så otroligt härligt rejsigt. Den ser ut att göra 300 blås när den står parkerad liksom...
Men ska man åka ca 300 mil på semestern så vill man inte ha 50mm HR fjädrar..
Ri
957
RiBBaN_
V60 T6 R-design -22

Vill du sälja hr fjädrarna?
Og
122
Ogway
F25 Bmw X3 2010
Ribban: Absolut! Dom har suttit på i mindre än 1500 mil. Inköpta i februari 2012. Så skicket på dom bör ju vara som nya. Vad bjuder du då? =)
Du kan ju pma budet om du vill.
Ri
957
RiBBaN_
V60 T6 R-design -22

Bättre du säger ett pris ;) Kostar 1200 med frakt från tyskland..
Og
122
Ogway
F25 Bmw X3 2010
Återkommer när jag bytt fjädrar o höjt den bak. Vill se så att allt blir ok först. Det finns ju en viss risk att man kommer ångra sig. =)
Men hur låter 700 spänn ink. frakt?
Ri
957
RiBBaN_
V60 T6 R-design -22

Låter kanon om de är i bra skick :) PM:a mig när du bytt så gör vi upp affären!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.