AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
2.807

Värderingsstöd BMW M3 E90

Mr
610
Mr_Fatise
BMW M3 Cabrio -10
BMW 525i -02
BMW 320 IM -02
Jaguar X308 XJR -99
Hej.

Söker lite värderingsstöd inför ett eventuellt köp av en BMW M3 E90.

BMW M3 Sedan
Årsmodell: 2010
Växellåda: Manuell
Miltal: 3900
Skick: En ägare, svensksåld. Lite stenskott i front i övrigt helt o orört skick. Servad enligt serviceplan med komplett dokumentation och nycklar.
Utrustning i korthet: EDC, M-drive, Navi.prof, Röststyrning, Läder, PDC, HIFI.

Vad är ett rimligt pris för följande objektet?
pe
1.853
peddan
Bmw 330d -15
Bmw 520d touring -10

Eftersom det är en 10:a så har den facelift vilket gör den mer attraktiv/dyrare, dock har den ju den manuella lådan, många vill hellre ha DKG lådan vilket kanske drar ner priset lite...likaså har den kanske dem små hjulen?

Finns knappt några M3 limo 09-10 till salu o jämföra med, kanske är det den silvriga i sthlm ni kikar på? Isf ingår ju garantin premium selection och dem bilarna är alltid lite dyrare än tex privatmarknaden.

Ett bra pris på bilen om man ser till utr/mil är nog ca 340, dock släpper dem nog inte den för under 365 och det är väl ett ok bilhandlarpris.

Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
340' är ett superpris långt under marknadsvärdet. 380-395' är den värd.
pe
1.853
peddan
Bmw 330d -15
Bmw 520d touring -10

Där har du tyvärr fel Marin...:-)

Har faktiskt själv fått ett prisförslag på den silvriga 10:an i sthlm på en bra bit under 380. Och eftersom den ändå inte blir såld så undrar man varför...

Men visst, med DKG, 19 tums 220, 2-3000 mil, och lite mer godis så kan priset öka litegrann mot 380.
E
1.156
E
320 ci cab -04
En M3 för över 300 tkr är en svårsåld bild, även i Sth. Det finns en mycket liten kundkrets för en sådan bil (i än högre grad för en "limo"). För säljaren gäller det att ha is i magen och vänta på rätt köpare. En nykter köpare bör först ta reda på alla nödvändiga parametrar (vinterdäck, ev lasthållare, garrantier osv) och sen säga de magiska orden, "här och nu". Sen gäller det att ha kontanta medel för direkt överföring. Man bör inte gå på bilföretagens "finansiering" för de är dyra. Då kan man få ett bra pris, i annat fall inte.

E
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
Det såldes för 2v sen en m3 sedan -09 dkg, italienimport för 370'. Den här är " bättre" i mina ögon.
För en sådan M3a hade jag kunnat tänka mig att betalt runt 370-380k. Sedanerna verkar vara väldigt mycket iskallare på beg. marknaden än en Coupe. Sen att det dessutom är manuell låda på den drar generellt ned priset en del till.

Dom flesta verkar söka efter en coupe med dkg, helst sv-såld, lågt miltal och mkt utrustning.

Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
Va precis och kollade på den. Mycket stenskott. Dom släpper den för 360'! Billigt!
pe
1.853
peddan
Bmw 330d -15
Bmw 520d touring -10

Marin: Precis:-)

Var den fin i övrigt? Jag är själv sugen på den men avsaknaden av helskinn och dem större hjulen gör att jag tvekar lite..
Vilken M3 E90 snackar vi om?
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
Ja kollade på sedanen i Stocholm. Hel ok skick förutom mycket stenskott på motorhuven. Men den har helskinn.
pe
1.853
peddan
Bmw 330d -15
Bmw 520d touring -10

Tyg/läder står det i annonsen.
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
Ok, titta inte så noga. Men svart var den iaf:-)
Lacka motorhuven och den blir i toppskick. Ett bra köp för 360.
Men halvskinn/tyg går feting bort i en M3 även för 360tkr.
Ok om det hade varit alcantara men tyg är inte snyggt.

Är det tyg eller skinn i dörrarna?
Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
Är det M3an som står på Bilia i Segeltorp som diskuteras? Jag tittade själv på denna i veckan, såg helt ok bortsett från att den behöver ny lack på huven

BMW CS #5139
Länk
pe
1.853
peddan
Bmw 330d -15
Bmw 520d touring -10

Bilen har ju varit nån form av tjänstebil/företagsbil i sthlms trakten i 3 år/3500 mil. Kanske sköts det inte lika noggrant med avstånd till framförvarande osv, varmkörning/skötsel generellt när man bara "hyr" bilen...

Jämfört med om den köpts för närmare 700 tusen av en privatperson och sedan brukats lite extra noggrant som iaf jag skulle gjort om jag pungat ut dem pengarna...

Lite så tänker jag när jag handlar begagnat och jämför vad grejerna ska kosta eller varför nåt tex är billigare eller svårsålt...
pe
1.853
peddan
Bmw 330d -15
Bmw 520d touring -10

Länk

Denna svarta tycker jag börjar bli prisvärd, en -11 CP på 2000 mil, går säkert att köpa för 390-400. SYND den har brunt skinn bara....hur f-n tänkte första ägaren när han specade den...:-)
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
Kanonsnyggt med naturbrunt skinn i en svart bil:-)
Snyggt med brunt skinn.
Bilen är dock import så helförsäkring gäller, för min del ca 40 tkr/år.
Min tidigare svensksålda M3 E90 halvförsäkring gick på 6500kr/år. Det var billigt!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.