AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
8.374

Nu är den uppe på blocket igen... BMW 540i/6 -98

Sida 2 av 2
La
101
Lasse540
540iA -01
Hoppas då att den som köpte bilen frågade varför det står 25000 mil i annonsen när den säkert gått över 27000? (26300 för 1 år sedan). Och varför besiktar man inte bilen när det är 10 dagar kvar till körförbud och ökar sina möjligheter att få ut ett högre pris som "nybesiktigad"? Nått lurt med den bilen!
Ma
32
Magnusson91
BMW 330DA Touring M-sport -09
Sådärja. Nu är SMM214 uppe på blocket igen för fjärde gången på någorlunda kort tid, med ny ägare. Någon här sa väl att den var såld till Heby och det är där den verkar vara nu. Nu har den gått 28500-28999mil.

Det är något lurt med denna kärran.

Länk
Visa användare
4
icagoran
540iAT -99 M535 -86 523iT-98
Absolut inget "Skumt"med denna bil!Bilen gick hur fint som helst.Men tillökning i familjen och tre bilar så var den tvungen att säljas!En mycket trevlig bil,och nya ägaren verkar helnöjd!Synd att det skrivs mycket skit av folk som tror sig veta allt!
Visa användare
4
icagoran
540iAT -99 M535 -86 523iT-98
Ojdå,nu var den till Salu igen!Såg att han målat baklysena svarta o satt i en dvd/navi också.Konstigt om den köptes för att tjäna pengar på,gav 33000 och begär 39000.Känns inte som nån jätte plus affär,lite konstigt måste jag medge.Måste väl erkänna att lite konstigt kan det väl verka,men bilen känndes just tyckte jag iaf!
snubblade över denna tråden och kan bara inte hålla tankarna för mig sj :) att någon tycker det är dumt att byta delar, inredning osv är inget konkret argument för att det skulle vara något negativt med detta eller värdeminskning på bilen som följd.
Magnusson91 och ni andra som kommenterat bilens miltal, ni är väl inte helt omedvetna om att man kan knappa lite fel på tangentbordet vid annonsering? säljare 1 lägger in bilen vid 26k mil två veckor senare kommer säljare 2 och har kört 3000 mil....... hmm vilken gåta.. pajkastning är bara förnamnet tycker ni skulle hört av er till ägaren istället för att bara snacka goja :) sedan håller jag med är inte uteslutet att det är något defekt på bilen men mer troligt är att de som köper den är yngre personer eller folk som vill tjäna sig en hacka och tycker att en 6vxl 540 bör kosta mer.
kan tillägga att jag ägde en e21 i superskick som hoppade 5 ägare på ett halvår. eftersom jag var sista ägare innan bilhandlare köpte den av mig kan jag säga att det var inget fel alls på den, var nog den finaste bmw veteranare jag sett. denna historia kanske inte är sig lik men ville bara tillägga...
Ma
32
Magnusson91
Kan inte hålla med om att det har försiggått någon riktig pajkastning. Jag har under en längre tid varit lite intresserad av en sån här 540i/6 E39 och har därför hyfsat bra koll på vilka bilar som är i rotation på blocket.
Bilen har nu varit uppe 4 gånger på ganska kort tid. Minns inte riktigt när den låg uppe första gången. Klart man reagerar.

Anledningen till att jag skapade tråden var inte att prata ner bilen utan att jag var nyfiken på ifall någon visste något om bilen. Bra som dåligt.

Icagoran: Jag antar baserat på ditt inlägg att du var näst sista ägaren i ordningen då? Han som har den nu köpte den av dig?

MVH Christian
Ma
32
Magnusson91
Får rätta mig själv med att det borde vara femte gången den är uppe nu om jag hållt räkningen korrekt.
Kan även tillägga att snacket angående miltalet några annonser tillbaka var angående att den efter ägarbyte plötsligt påstods ha gått färre mil. Han som sålde bilen när tråden skapades påstod dessutom en massa som inte stämde. ;)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.