|
|
|
|---|---|
|
Hej. Jag har sökt och sökt men inte hittat ngt svar som passar just mitt "enkla" problem. Det är som så att jag ska göra ett motorbyte på min 325:a och detta är en Icke vanos, motorn som ska läggas i är en Vanos. Vanosmotorn kommer från en E34 -95, båda är M50B25. Min fråga är då om jag måste byta HELA kabelhärvan eller om det räcker att byta boxar och kabelhärvan i motorrummet?? Och OM jag måste byta allt. Är det ngn som vet exakt vad som skiljer i kabelhärvan?? Har hittat många svar ang motorbyte från 2l till 2,5..från E36 till E30 mm mm, men ingenting som besvarar just min fråga. Tacksam för hjälpsamma svar | |
|
INGEN som har ngn koll??? :O :O |
|
| Du kommer ju förmodligen att få byta hela härvan då det är EWS på 94 och framåt | |
| Men om man skiter i den biten då?? Eller det sitter inbakat i ngn av dom andra boxarna?? :-( | |
|
Är inte riktigt insatt i det men iaf så hör nyckellåset + nyckel ihop med ews1 så det måste bytas isf då också. Här finns det lite mer om ews: Länk |
|
| jag hade ju inte tänkt byta mer än motor och styrbox...frågan e om det funkar att köra med samma kabelhärva till både Vanos och icke vanos-motorn.. | |
| INGEN som har koll på detta??? :O :O | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.