|
|
|
|---|---|
|
Jag har fått tipset om Grenrör ifrån M3 insug ifrån 325 samt en annan box.. Vad ska man ha för box? Var hittar man grejor? är det någon som har detta ligger så köper jag det direkt. Har letat i ett par dagar och hittade detta forum nu. Tänkte även plana och porta toppen. Bilen det ska sitta på ska bli en race bil. | |
|
325 insug påstås ge effekt hur mycket jag vet inte. Det är inte 100% bolt on har jag för mig men väl 99%. M3 grenrör smakar nog mer än det kostar, köp nåt billigt "ebay extraktorrör" om du nu måste. Boxen kan du nog glömma. Slutsats: Varför? Köp en M3 istället. |
|
|
Här har du mitt recept på 235hk i en 328 Korta versionen; Länk Långa versionen: Länk I korta drag 325 insug S50 grenrör Lite annan programvara Lite maffigare avgassystem Detta gjorde det mesta av effektökningen. S52 kamaxlar lär ge bra med effekt men man hittar inte dessa helt enkelt i Europa, inte begagnade iallafall. Johan S NordSchleife 8.19 |
|
|
Så länge man inte bygger om och moddar för mycket kostar en icke M bil ganska mycket mindre att hålla. Försäkring, skatt, reservdelar, service, bromsar,däck osv. Sen går en rätt gjord 328 jävligt bra och på svenska banor är det ingen natt och dag upplevelse (om förarna är snarlika alltså) Dessutom är det ju lite skoj att slå underifrån och retas med M-ägare :-) Johan S NordSchleife 8.19 |
|
| Kika på bimmerforums.com finns många recept och bänkpapper på 328or med m52b28 där. | |
| Dawwe: varför ens yttra dej när du ändå inte har den minsta koll?? Med den attityden så blir det väldigt lätt en taskig atmosfär här på ap vilket iaf jag vill undvika. Har själv kört med kina extraktor, m50b25 insug o spjäll o freksen mappad box. Upp till ca 3000rpm så märktes ingen större skillnad men över 3000 så dalade inte effektkurva lika drastiskt som på en standard. Kändes allmänt mycket rappare o varvvillig. Det är moddning för 5-6k o jag tyckte det lätt var värt varje krona :) | |
| Dawwe: varför ens yttra dej när du ändå inte har den minsta koll?? Med den attityden så blir det väldigt lätt en taskig atmosfär här på ap vilket iaf jag vill undvika. Har själv kört med kina extraktor, m50b25 insug o spjäll o freksen mappad box. Upp till ca 3000rpm så märktes ingen större skillnad men över 3000 så dalade inte effektkurva lika drastiskt som på en standard. Kändes allmänt mycket rappare o varvvillig. Det är moddning för 5-6k o jag tyckte det lätt var värt varje krona :) | |
| eller montera dit ett kompressor kit,har 1 kit med allt att sälja | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.