|
|
|
|---|---|
|
Hejhej. Jag har nyligen för fösta gången lackat om en liten del på min bil. Hade lite rost där, så jag "fixade" den. Nu till frågan: - Jag har innan lackning maskerat de ytor jag inte vill ha färg på. Sedan på med primer, och sedan färg. När tejpen väl åker av, så har jag en "ojämnhet" där mellan den nya färgen och den gamla Hur får jag bort den? Ska man polera? Eller ska jag sanda ner den lite, och liksom "fade" ut den nya lacken på den gamla? | |
|
Hos Autoexperten finns vattenslippapper som är avsett för polermaskin i grovlekarna 1000,2000 och 4000 som jag har använt när jag utfört samma typ av reparation. Väldigt smidigt att försiktigt få bort övergången och samtigt få en jämn lack som man sedan kan polera upp för bra finish. Men knepet brukar vara att försöka dimmra lacken redan när du målar. Målade du med grundlack i hela området där du maskerade finns det en att grundlacken kommer fram då du skall slipa ner ytan till jämn nivå. Jag brukar maskera för grundlack och sedan öka området när man målar med den riktiga färgen. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.