|
|
|
|---|---|
|
Hej Är det någon som vet hur mycket som är inkopplat i Jäger kontakten till släpvagn. Jag såg att alla 13 stiften fanns i bilen. På andra bilar är det vanligt att stift 10,11 och 12 saknas. Men är dessa också inkopplade? | |
|
Våra bilar är lite smartare än andra och förstår även att släp är påkopplat. Detta ser man ex, när man backar så förblir pdc bak avstängd och att bilens monitor Visar dragkroksikon. Kan ju ha med denna infon att göra med resterande stift. |
|
| Jo men i husvagnen är det ju inte meningen man ska koppla om. Ska testa koppla vagnen på söndag och se funktionerna. Den bör ha om det är rätt så dimljuset på stift 2. Backljus stift 8. Laddning av husvagnsbatteri stift 9. Kylskåp stift 10. Jord på 3 9 och 11. En önskan hade varit om automatlådan förstått att där är kopplat en husvagn och inte gått upp i sexans växel. | |
| Nu har jag test kört. Den gick aldrig upp i sexans växel även om det var lite nerförsbacke och det gick "lätt". Skönt. Backljuset på vagnen fungera. Även laddning av husvagnsbatteriet. Kylskåpet fungerade inte och inte dimbakljuset heller. Hade lite bråttom så jag hann inte mäta något. Får kolla det igen innan vi sticker. | |
|
Kanske löst det redan, men annars har du kopplingsschema här. Länk På eftermonterat drag ingår inte 10-11 som standard, men kan kopplas in med extra kabelsats. Kommer inte ihåg exakt hur det ser ut eftersom det är sex år sedan jag monterade kroken. Men jag har för mig att den kopplas direkt på batteriet med styrning från tändningen och tillåter relativt höga strömstyrkor. Alla andra funktioner finns och fungerar på min eftermonterade Jaegersats. Jag har förmodligen kopplingsschemat kvar någonstans. **BMW-ägare i 33 år och fortfarande lika entusiastisk som 1980** |
|
| Jag har haft lite mer tid och testat. Dimbakljuset fungerar. Det var bara glapp i glödlampan på husvagnen. Nu är det bara kylskåpet som inte går. Alltså stift nr 10 och 11. 11 är jord för stift nr 10. Men när jag tittar i bilens uttag så finns stiften där. Var blir kablarna av i bilen? E61 2009. Det kanske bara ska stoppas i en säkring någonstans? | |
| Jag hade oxå alla stift på kontakten i bilen 530 -05 men det saknades två kablar när jag skruvade isär kontakten i bilen | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.