|
|
|
|---|---|
|
Lite små lat som jag kände mig passade jag på att tvätta bilen på Preems borstfria biltvätt, då jag har en förkylning i kroppen och bilen hade börjat bli småsmutsig. Efter tvätten var allt frid och fröjd.....nja...tvätten missade en del men men.... Sedan upptäckte jag att det hade bildats kondens på den nedre delen av strålkastarglaset fram. Hur får jag bort detta, ser fruktansvärt osexigt ut!!! Måste jag plocka isär hela paketet eller räcker det att ställa den i solen??? Har aldrig hänt förut och tvättat den med högtryck dock så tror jag Preems högtryck siktade extremt dåligt och satta ett läckande ställe. Bilen är en 750i E66 men Bi-Xenon, adaptiva kurvljus och helljusass, om nu detta har någon betydelse. Tack! | |
|
Finns väl en del vägar att gå.. Man kan ta bort hela insatsen och ställa den på något varmt ställe för upptorkning(liiite jobb med det såklart). Finns de som "fixat kondensen" i sina strålkastare medelst dammsugning via någon lämplig öppning runtikring strålkastarhuset..UTAN att ta bort strålkastaren :) Finns även de som borrat ett hål i huset och dammsugit bort, alternativt låtit det "självtorka" och sedan tätat borrhålet med lämpligt "klet" efter väl förrättat värv.. Finns även folk som fått strålkastarna bytt på garanti pga kondens. Är iofs lite olika lösningar på detta problem beroende på strålkastartyp etc etc, men du kan läsa lite i forumet under "sök inlägg" så lär du hitta spaltmeter med diskussioner i ämnet. Mvh Janne. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.