|
Sida 4 av 4
|
|
|---|---|
|
Micke-Varför skulle inte det gå? Spola av med högtryck, svampa, skölj av klart. (torkar aldrig bilen för hand)Tvättar man ofta hinner det oftast bara bli damm. Men ok då kanske 10 min //Calle |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Micke:När jag jobbade på en biluthyrningsfirma 150 pers.20 last, 2 bussar (europcar i Ö-O Sjöbergs biluth.) hade man 20 minuter på sig att hyrbilstvätta. Inklusive inv fönster och dammsugning, så visst går det.Men det är bara det som syns för ögat och inget mer.MB-bussarna drog man in högtrycket genom bakfönstret och spolade framåt ut genom dörren,galonsäten. MVH Hasso |
|
Hasso: Visst, men det är ändå stor skillnad på 7 och 20 minuter. På 20 minuter kan jag oxå hinna fusktvätta bilen med högtryck och svamp. Mvh. Micke Olsson |
|
|
Calle. Om bilarna bara hunnit bli dammiga så är dom väl knappast använda? Jag menar det räcker ju med lite flugor i frånten så strandar ditt schema. Mvh. Micke Olsson |
|
|
Har man en kempåläggare och en högtryck klarar man en utvändig klart godkänd tvätt inklusive svampning av en riktigt skitig bil på 10-15 minuter med en snabb torkning. Att stå och traggla med detaljer i en timme finns väl ingen anledning man reptererar ju ändå nästa helg:) Mer kommer i nästa veckas Tema bilvård:) Asken |
|
|
Insekterna tas lätt bort med högtrycken om man har lite kem på dem innan. Hasso skrev:När jag jobbade på en biluthyrningsfirma hade man 20 minuter på sig att hyrbilstvätta. Inklusive inv fönster och dammsugning, så visst går det. Jag menar enbart utsidan nu inga dörrfalser eller ngt. Kan väl hålla med om att tvätta sin egen bil inte får ta för långt tid(har fått nog av att tvätta bilar för länge sedan...) men bilen blir ju ren, kan du inte förklara vad du menar med att fusktvätta på 20 min? :-) //Calle |
|
|
Calle: Med fusktvätt menar jag att spola av bilen lite snabbt med högtryckstvätt, en snabbrunda med svampen utan att öppna dörrar, huv mm. och vindtorka på motorvägen. Det är lite av vad som kommer att bli i vinter bara för att skiten inte ska få fäste. En sådan tvätt kan man klara på 20 minuter om man stessar. Mvh. Micke Olsson |
|
|
Asken: Jag väntar med spänning på det reportaget. I eftermiddag ska jag tvätta grundligt med avfettning för att kunna vaxa i morgon. Mvh. Micke Olsson |
|
cdabox |
Handtvätt och rengöring utvändig och invändig 1 gång i veckan. |
|
Stod fyra timmar i söndags och fixade med bilen i garagets tvätthall (värme som tur är). Fälgarna fick en omgång av Lahegas fälgtvätt och en diskborste. Tvättade med Sonax glansshampo och en ny svamp Smörjde in skinnet med BMW´s egna medel. Allt det svarta utvändigt fick Lahega No:1 Vinyl Till plasten inuti bilen använde jag Meguiars 40 glans. Till sist vaxade jag med Sonax Professional vax. Sedan blev fönstren rena med Ajax fönsterputs och två frottehandukar. Orkade inte dammsuga. |
|
|
Man tvättar väl vid behov vilken kan bli varje dag eller i alla fall 2ggr i veckan!!OBS endast hand tvätt att köra i automat det gör man bara om man är lat och skiter i att bilen blir repig i alla fall med borst tvätt!!! sen försöker man ta loss fälgarna ca 1ggr i mån o rengöra dom även ivändigt och lägga på ett nytt vaxlager!! BMWCS # 4445 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.