|
Sida 3 av 4
|
|
|---|---|
|
>>BMWCoupe Så efter tillräkligt många tvättar med svamp och gamla tidningar, så kan jag oxå köpa mig en M3-a alltså. :) |
|
|
>>Marin Japp! "Många bäckar små..." ;) *Best Man Wins* |
|
|
Sköljer av bilen med varmt vatten varannan dag. Garagedammet är för djä** Ni anar inte vilket resultat man får med utblandad 1/4 konc avfettning på en torr bil som får stå i 5-6 minuter och sedan sköljs av med hetvatten. |
|
| En gång per vecka blir det nog! minst....:) | |
|
Tvättar vid behov så att den alltid är skinande ren. Tidigare i sommar när det var mkt pollen ute kunde det bli tvätt nästan varje dag. Tvättar alltid för hand med Sonax glansschampo. Mvh Jens |
|
|
Tvättar bilen 1 gång i veckan ochv axar ca 1 gång i månaden, de bidrar till att bilen e hur enkel som helst att hålla ren. Använder Lahegas produkter för att dom regerar, Rekomenderar dom varmt. Den som har flest BMW när han dör vinner! |
|
|
ca lite oftare än varannan dag (dvs. ibland varje dag), alltid enbart för hand, å vax 1-2ggr i veckan... Ja bara tål inte damm å dylikt.. =) Bemari Bilen före bruden..!!! |
|
|
Tvättar bilen ungefär var 10:e - 14:e dag. Antingen om jag gör det själv eller så lämnar jag den på handtvätt! Maskintvätt går bort direkt! Bemari, är det verkligen sant att du vaxar 1-2 ggr i veckan? Du måste ju ha en sjuj-kla finish isåfall, eller har du vaxat ihjäl lacken? |
|
|
Efter lackbehandling lånar jag numera tvätten hos WaxDepån i Täby ca 1ggr/veckan. Högtryckstvätt med diverse "fälgrent" och tvättmedel från Lahega så behöver jag ingen svamp ens! Dom har suveräna medel för insekter, bromsdamm o dyl. Blir verkligen skitbra resultat! Helt kanon att slippa åka till OK varje gång bilen är skitig, tvätta 1,5 timme och betala mer än 100 spänn varje gång... :) -------------------------------------------- Länk |
|
|
Ojoj jag tvättar visst min gamla pärla alldeles för sällan... Fick tips av en kompis att använda vanligt hårschampo. Hårschampo försäljare som saluför lite dyrare schampon (VO5, Organics osv) kallar visst billigare schampon (frisk&skön osv) för just bilschampo... /Kristian |
|
|
Kristian: Undrar om det inte ligger något i det där med att billigare grejer är lite åt bilschampohållet. Jag tvättade hjulsidor o v-däcken med "Rent & Fint Ultra"...jiskes va effektivt det var. Blev nästan rädd att det var _för_ bra. Provade med Yes (som garanterat är dyrare) och det var inte lika effektivt... Tvättar f.ö. automobilen cirka 1 gång/vecka men vaxar allt för sällan. /Patrik |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Alla medel som är avsedda för disk, hår mm innehåller enzymer som löser de fettämnen som finns i Bilwax. Dvs vaxet försvinner i förtid.Men har du inte vaxat din bil så är det väl OK. finns en tråd om det nånstans bla. MVH Hasso |
|
Tvättar 2ggr/vecka. Handtvätt självklart. Börjar spola av bilen sedan tar jag med en ren svamp och börjar uppifrån taket och går neråt. Sköljer oftast flera gånger under shamponeringen. Sedan torkar jag bilen med ett skinn som jag rengör i rent ljummet vatten under torkningen. Efter det torkar jag lister och sånt med ett annat skinn. Detta tar ca 2 h. "If everything seems under control you're just not going fast enough!" Mr ///M Power |
|
|
Tvättar ofta 1 -2 ggr i veckan vaxar inte utan använder sonax polisch eller lackrengöring ,,tycker vax ser flammmigt ut i solsken |
|
|
M5:an tvättar jag var annan dag med ett milt schampo och avslutar med sämsskinn. + att jag går utt och pillar lite med den så fort jag har en minut över! Jag lever verkligen med min bil både på gott och ont. Tjejen blir vansinnig när jag ska tvätta bilen 8 på kvällen bara för att det har kommit lite kära på den (mycker vägarbeten)... Men sånt é livet! // Ha det // Cimmen // Kim M5 I LOVE -=$¤CimmenpoweR¤$=- |
|
|
Tvättar ca 2ggr i veckan på sommaren och ca 3-4 ggr i veckan på vintern. Med högtryckstvätt svampning och tork tar detta max 7 min...Vaxar ca varannan månad. //Calle |
|
|
Callo: SJU MINUTER???!!! Du ska inte inbilla mig att din bil blir ren på den tiden såvida du inte menar en 10:1-bil. Ok att du är rekondare men vissa naturlagar är svåra att rubba. Typ tiden. Mvh. Micke Olsson |
|
markus00 |
Jag tvättar min bil ungefär 1 gång i veckan. Jag gör det väldigt noggrant 30 min - 1 timma brukar det ta men då putsar jag rutorna också. //Markus <----------------------------- Min bil: Länk |
|
jesperw -> Ja, d stämmer (iaf på somrarna) finns inte mycket ja njuter av eller kan slappna av så mycket till som när ja putsar pärlan=) Bemari Bilen före bruden..!!! |
|
| tvättar varannan helg ungefär. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.