AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
3.375

Hur tvättar du din bil samt hur ofta?

Sida 2 av 4
Visa användare
930
robgus
BMW 1M -12
Det blir högtryck och svampning, mycket vatten. Beroende på om bilen är väldigt smutsig så blir det svampning annars inte då blir det högtryck och vindtorkning.. Men ofta blir det svampning och sedan sämsskinn coh quick dry skrapan (som man dock får passa sig för den kan ge repor..)

//Robban
BMW CS #4729
Länk
Lo
29
Lotta
BMW 325i-93
En gång i veckan ungefär,och det blir för hand beroende hur smutsig den e annars åker jag till gubbens jobb och tar högtryck,jag använder bilscampo typ turtels,ca två gng brukar jag tvätta då sedan skölja av riktigt noga sedan skrapa av det värsta vattnet för att sedan torka den torr och fin. mvh Lotta
Turtles bilshampoo med vax. Handtvätt med svamp + sämsskinn 2ggr i veckan.
SilverSeal behandlad lack så smutsen går lätt bort.

Det är alltid gratis ost i råttfällan...
betriebsanleitung1
Har inte tvättat någon bil på minst 2 månader eftersom det är torrt.Gör mer skada än nytta.
Visa användare
817
BMWCoupe
525iM Touring 2003
1 gång pr vecka, handtvätt. Spolar först med högtryck, sedan svampar med milt bilschampoo, *sektionsvis* på bilen, sedan fram med vanliga vattenslangen, spolar med mkt vatten över delarna som schamponerats. Fortsätter så tills hela bilen är rentvättad. Därefter torkning med skrapa/skinn. Tvättar rutorna med fönsterputs, torkar med tidningspapper. Torkar även dörrtrösklar o där vattnet kommit in lite grand vid bagageluckan, motorhuven. Är jag *riktigt* lat, tar jag fram 'blåssprej' (sånt man använder för att blåsa bort smutsen från ex.vis tangentbordet, jag vet att det är otroligt oekonomiskt, men det är inte jag som pröjsar ;))o torkar exvis dörrtrösklarna med.
Vaxning 4 ggr pr år.

*Best Man Wins*
Ki
620
Kidde
BMW 520d x Drive M Sport -16
Handtvätt!! Minst 1 gång i veckan. Använder faktiskt OK´s bilschampoo som jag är mycket nöjd med. Billigt är det också. Typ 30 spänn för en halvliter. Har ingen högtryckstvätt, så jag använder bara det normala trycket i ledningarna. Funkar bra. Min bil är sällan så smutsig så det behövs en högtryckstvätt.
/Kidde

Åtta burkar är fler än fyra...
Kidde:
Din bil ar alltid smutsig....:))))

Mvh.
Micke Olsson
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
Tvättar när bilen är skitig och det är hyfsat väder ute. Provade Shell's bortsfria aut.tvätt förra veckan för första gången. Den är absolut,totalt värdelös (130:- åt skogen). Som att ta 2 hinkar vatten och hälla över bilen :(
Annars så handtvättar ja alltid på OK macken som ligger 100 hemifrån.
Istället för att skrapa/skinna/torka så kör ja ut på motorvägen. Några minuter i 140km/h så är bilen torr.

>>BMWcoupe
Torka rutorna med tidningspapper!! Varför? Finns det nån annan som gör så oxå?

Mvh
Marin
Visa användare
817
BMWCoupe
525iM Touring 2003
>>Marin

Om du inte testat torka rutorna torra med DAGStidningspapper tycker jag du ska prova! Är fler än jag som upptäckt det briljanta med detta förfarande. :)

*Best Man Wins*
Visa användare
817
BMWCoupe
525iM Touring 2003
...funkar naturligtvis även i hemmet!

D.S.

*Best Man Wins*
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
Skall prova nästa gång ja tvättar.

Löses inte trycksvärtan upp och kladdar ner?
//Marin
Visa användare
2.049
wolv
330it -02
Marin: Ditt motorvägstrick funkar inte för mig iaf...testade det en gång och dammet fastnade duktigt i dropparna som ännu inte svischat iväg :(

BMWCoupe: Menar du typ Aftonbladet?? Med trycksvärta och allt?
Visa användare
817
BMWCoupe
525iM Touring 2003
Aftonbladet, Expressen, DN eller Svenskan... struntsamma.

*Best Man Wins*
Visa användare
817
BMWCoupe
525iM Touring 2003
...'Norrskensflamman' skulle jag däremot passa mig för att använda... ;)

*Best Man Wins*
sebbe_bmw
Alltid handtvätt eller automat med högtryck... Minst en gång varannan vecka..
Använder Mr.Caps gummiskrapa samt deras mjuka sämskskinn..

Sebbe
Visa användare
1.894
Wrath
518i -85
Vad snackar ni om ? torka rutorna med tidningspapper ?
Ri
825
Ricke
540ia -97
1602 -71
Varför jag sköljer ofta beror på att Super tvätten lämnar också fläckar om det får torka in som sen blir svåra att få bort.sen är det ju självklart så att även vattnet lämnar fläckar efter sig(kalk fläckar).....

Mvh Ricke
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
>>Wolv
Då kör du för långsamt :)
Lo
29
Lotta
BMW 325i-93
Hejsan på er!! Vill bara tala om att det finns en trasa som heter vileda mickroclean som är kanon bra att putsa bilrutor använd den bara med vatten el. torr om man vill det smaksak.mvh Lotta
Visa användare
817
BMWCoupe
525iM Touring 2003
svamp + tidningspapper=billigast

*Best Man Wins*
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.