|
|
|
|---|---|
Capo |
Glasen på strålkastarna är redigt mjölkigt och skulle behöva bytas. Kan man byta enbart glaset eller måste man byta ut hela strålkastarenheten? Sidoblinkersen är trötta och dessa ska bytas ut. Dessa fanns att köpa lite överallt såg jag. |
|
Glasen går att byta relativt enkelt. Finns flera trådar om hur man går till väga, och även Länk Bl.a Länk säljer glas för en rimlig peng. |
|
| Vissa går att polera med helt ok resultat... kolla med en recondare... | |
|
Varning för polering - jag slösade bort några hundralappar på något mirakelmedel som man polerade och slipade med men eftersom mina plastglas hade krackelerat även på insidan så var det pengar rakt i sjön. Köpte nya glas och bilen ser mycket nyare och fräschare ut. /Patrik, 325i cabrio -94, 325i touring -02, BMW CS 4096 |
|
Capo |
Tack för svaren. Jag har fått lite mer input angående polering och som det ser ut nu så köper jag glasen från Schmiedmann och monterar istället. Det var inte en allt för stor kostnad, runt 13-1400 kr totalt. Jag lär inte behöva byta dem igen under bilens livstid så, klart värt det tänker jag. |
|
13-1400kr? 428kr/sida köpte jag mina för. Knappast värt att betala någon för att polera upp de gamla när man, vilket Patrik skrev, inte ens vet om det blir bra. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.