AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
3.202

Hur snygga till interiören på bästa sätt (M3 e46)

Ei
15
Einstein_Jr
BMW 325i E30 -89
Hejsan

Efter flera års olidligt väntande har jag nu gjort slag i saken och köpt en grymt fin m3 e46:a. Allt är i toppskick utom interiören. De klassiska sprickorna i handtagen på dörrens insida, samt lite repor i någon panel finns på "att göra listan". Jag tänkte först köpa nytt kit med paneler och handtag hos BMW, men då åker man väl på samma problem om några år igen med sprickorna. Min fundering är nu vad jag ska ta mig till för ett snyggt och hållbart resultat. De alternativ jag kommit på är:

-Köpa ny interiör på BMW (risk för nya sprickor om några år)
-Lacka interiören hos en firma (ingen aning om det är ett vettigt alternativ)
-Köpa ett "Overlay kit" i kolfiber (Risk för dålig passform?)

Vad hade ni föredragit av dessa alternativ? Finns det originalvarianter av dörrhandtagen som inte spricker?

Tack på förhand!
sn
583
sneable
325 tds 94

M3 E46 CP -05
Vart exakt är det sprickor? Jag vet inte med mig att min har något sådant iaf?
Ei
15
Einstein_Jr
BMW 325i E30 -89
Såhär ser det ut på dörrhandtaget
Länk
Det är ett klassiskt fel på det materialet.
Jag hade nog köpt nya om du föredragit original.

Det brukar ta många många år innan det där händer, solen har en stor påverkan på sprickorna också.

Alt 2 är att lacka de i samma färg som org.listerna. Har för mig de heter titangrå eller liknande.
Ri
957
RiBBaN_
V60 T6 R-design -22

Bara att köpa nytt. Bytte dessa på min förra m3a. Tror handtagen kostar drygt en tusenlapp per sida. Enkelt att byta, men du måste ta bort dörrsidan.
Be
1.778
Beolab
M3 SMG II Individual -04
413hk / 440Nm @ 8800rpm
Köhler Racing
VAC Motorsport

E91 M-Sport -08
Schrick 12,5mm lyft
206 hk @ 7300 rpm
Oj har bara sett detta på slitna Bmw bilar som rullat 17.000-35.000++ mil!

Säker på att den inte har varit smälld och skruvad mätare mm?

Hur många mil har den rullat samt årsmodell?

Foliera?
Har en polare som folierade om alla lister i bilen.
Lite galet, grå bil, svart skinn och så gjorde han orange lister. Tro det eller ej men det blev ett jävla lust.

///Micke
Ei
15
Einstein_Jr
BMW 325i E30 -89
Kan väcka denna gamla tråd till liv =). Jag har nu lackat panelerna och precis skruvat i dom i bilen. Bytte färg till lite ljusare matt silver, så jag fick skruva av alla paneler med titangråa färgen, dvs dörrhandtag fram (och bak, även om det inte är någon dörr bak), ratten, växelspaken samt panelerna vid handskfacket som går över mot förarsidan. Lagade även två små ytrostfläckar samt lackade stabiliseringsstaget (som går mellan stötdämparna inne i motorhuven) i samma färg som bilen (phoenixgul). Allt på firma, blev 3500kr totalt. Inte den minsta lilla nyansskillnad kan urskiljas heller. Supernöjd! Blev kanske 8 timmars skruvande totalt för att få i och ur panelerna. Tur det finns instruktionsvideor på youtube, annars hade det tagit mycket längre tid.
Ni
307
Nicklas_A
M3 e46 - 03 LSB

e91 325i M-sport - 07 (såld)
e46 325ci M-tech II 04 (såld)
Z3 coupe 2.8 M-sport (såld)
Fan va härligt att du blev nöjd :) släng gärna upp lite bilder och dela med dig :)

Ei
15
Einstein_Jr
BMW 325i E30 -89
Vad ska man säga, bättre sent än aldrig =). Här har jag laddat in lite bilder på resultatet. 2 Före-bilder och 5 efter-bilder.

Länk
Aq
753
Aquilla
M5 3.6 - 90 Macaoblau Metallic
M5 3.8 - 93 Diamantschwarz Metallic
518i - 82 Alpinweiss
540ia - 95 Calypsorot metallic
behöver man behörighet för att kolla in din garaget sida eller?
Länk
Ei
15
Einstein_Jr
BMW 325i E30 -89
Jag tror inte det behövs någon behörighet. Men jag är ingen expert på garaget så jag vet inte säkert. Sitter inte där så ofta
Visa användare
635
WGG
325i Touring (e91)
Jaguar F-type R
Ser riktigt bra ut! Kul att du följde upp tråden.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.