|
|
|
|---|---|
|
Hej, Jag kikar på en Mercedes Kombi Länk och vill veta ifall det är ett bra köp. Hur är det egentligen med rosten? Det står mellan denna bil och en Dacia Duster (ny) Vad ska jag tänka på? är priset "rätt"? tack på förhand | |
|
Den har inte riktigt skinn-Bara plast/vinylklädsel + har stått länge i lager=Pruta..=) Body färg 775U - Iridiumsilver - metalliclack Trim 141A - MB lädertrasa TWINARTICO - Mörkgrå |
|
|
Jag skulle utan tvekan välja Mercan, men så är jag ju partisk. Har en W211 från 2007 (AMG E 63) och den är med marginal den bästa bil jag haft hittills. Mycket driftsäker, känns som den är byggd i granit och med fantastisk komfort. Om miltalet stämmer och bilen i övrigt är bra och har en seriös historia ser jag ingen anledning att avstå. Däremot ligger priset i överkant, jag skulle pruta. Den är rätt snikutrustad och springer troligen inte från handlaren i brådrasket. Generellt gäller att MB E-klass håller högre kvalitet efter 2005. Rost, elektronikfel och bromsproblem var vanligare på de tidigare årsmodellerna. AMG är tyska och betyder "roligare än så här har man inte med kläderna på" |
|
|
Tack för era svar! Lite av något jag ville höra, rost problemen är ju en stor oro men nu känns det bättre. Blir garanterat en provkörning och prut! Detta är ju ett privat köp och som ni skrev så känns det som om både Eklass och E39 hade sin sin sista era med "kassaskåpskänsla" under 2000 talet. Är inne på nya E klass som tjänstebil men får inte premiumkänslan i materialvalen. Ha en fortsatt trevlig kväll! |
|
Terry N |
Hej Jag äger en likadan fast med advantgardepaket. Advantgarde innebär bla bi-xenon, chassi sänkt med 15mm, avbländbar backspegel, snyggare lister utvändigt, halvkonstläder, 17-tum fälg, läderratt, mörkare träpaneler invändigt mm. Bilen du länkar till är en classic, dvs den har trol inte tex läderratt - enda tillvalet är nog konstläder. Motoralternativet är helt ok, går hyfsat snålt vid långkörning, 0,8 vid 125 på motorväg med bra med last. Jag har haft bilen i 3 år och bara kört ca 3500 mil. Det som jag har bytt utöver service är styrleder på bägge sidor. Kolla så det inte klonkar ngt i framvagnen vid provkörning. Är annars helnöjd, en komfortkryssare med mkt bra utrymmen. Min bil har orginaleldrag. Många bilar såldes med det, kolla efter en med drag, blir lättare att sälja sen... |
Terry N |
Hej igen kollade bilen på trp styrelsen, ser att bilen har drag, bra! Ser en annan intressant sak, denna bilen har lägre förbrukningssiffror än min! (iaf enl trp styrelsen) Ovan länkade bil är tillverkad 2007-06, har en lv körning förbr på 0,69. Min bil är tillverkad 2006-10, den har en lvg förbr på 0,74! (bla 0,94 och stad 13,3) Där har MB putsat/trimmat förbr rejält under modellåret! Denna bil är då en riktigt bra 2007 års modell! De har haft bilen i 7 månader så läge för riktigt bra med putning, finns en likadan på VEHO på blocket fast 9000 mil och advantgarde för 158'. Du får värdesätta de extra milen kontra utrustningen. |
|
Bilen du är intresserad av är facelift, se backspeglarna. Antagligen därav skillnaderna Terry nämner ovan (Facelift kom på 07:orna) Jag är också på jakt efter en dylik men E220 CDI avantgarde sport-edition. Inte helt lätt att hitta i SE - blir nog import. På mbsca.com kan du läsa det mesta om Merc. |
|
Terry N |
Mackan 323 ti: Min är också en facelift, pre facelift hade 163 hk, och drog ytterligare mer bränsle än min, men detta jag nämner ovan har de gjort under modellåret 2007, om nu uppgifterna stämmer på trpstyrelsen, har sett felaktigheter där förut. (facelift har fö 184 hk). Ja, advantgarde och sport är svårt att hitta i SE, tyvärr. Många såldes enbart med sport i slutet av modellen (07-09), det var bra kampanjer på det då. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.