|
|
|
|---|---|
|
Var på en liten rutinkoll idag på min bmw e39a 528a, fick beröm av verkstaden att den var i såppas bra skick. Inga felkoder, ingenting. Åkte en tur till affären förut, allt funka som de skulle, parkera den och hörde nåt konstigt oljud från bakhjulet, nästan så de small, tänkte att de kanske var nån sten som ramla ner . Åkte en sväng efteråt , då märkte ja att varken hastighetsmätare eller tankmätare funka som de skulle, tankmätaren går till kvarts tank, sen ner till noll. Mvh | |
|
tankmätaren vet jag inte men hastighetsmätaren tar signal från ABS sensorn på tror det är höger bakhjul. men om både hastighet och tankmätare gått så har du troligen kabelbrott under bilen för att du kört över något, smäller det om bilen i ett område där du har hjul och hjulupphängning skulle jag stanna omgående å göra en okulärbesiktning på plats så det inte händer en olycka :) men jag skulle om jag vore dig åka till en OK GDS hall och leta efter kabelbrott ibakvagnen. |
|
| Var och felsökte bilen förut på samma verkstad, hade fått 2 nya felkoder, abs givare fram och bak på vänster sida var ur funktion, antagligen har dom gått på båda sidorna så de blir väl bara att byta framöver! | |
| Märkte idag att den fick ett litet sprätt å fungera, men la av lika kvickt sen igen när ja stängde av bilfan. Märkte när ja körde med den att varken tripmätaren eller miltalsmätaren fungera, hur tänkte bmw där? Kommer milen att ploppa fram när dessa givare kommer igång igen eller vad? Hört att dessa givare kan gå sönder i stort sett efter varje vinter. Vem vet hur mycket mil en "lågmilare" gått egentligen. | |
| Är det blött på golvet under mattorna i kupen speciellt på passagerarsidan? | |
| Nej de är inget blött under mattorna, var på verkstad idag och dom kom fram till att de var abs styrenheten, då varken ABS lampa eller antispinnlampa lyser, inte ens när tändningen är på. Men borde de påverka tankmätaren? | |
|
Nej det borde det inte göra Därför tror ja verkstaden har fel |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.