|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| Åtgärdades i år på min 06:a. Tror tvärtemot vad du säger att de är frikostiga med garanti | |
|
Jo jag har förståt att under rätt förutsättningar är BMW rätt frikostiga med dessa rostproblem, men om man kommer in med några foton och börjar pratat om de allmänt kända rostproblemmen då slår dom lätt ifrån sej... Ska kolla med Novation här i Uppsala, har lärt känan några av killarna där rätt hyfsat, plus att flera av dom är riktigt bussiga. /J |
|
|
Kan tillägga att min nuvarande E46 fick 4 nya dörrar och en ny baklucka i samband med att jag köpte den för 4 år sen, strax innan den blev 6 år. Huven bytes nåt år tidigare... Ordnades av BMW danderyd den gången. /Jonas |
|
|
@azkikr Jag har båda rostangreppen som du visar i dina bilder, på min e91 -09. Jag har visat upp bilen för Bavaria Solna. De skall fixa det på min bil, dock så är det initiala beskedet att de lagar skadan, inte byter ut backluckan. |
|
|
Ok, tack för input. /Jonas |
|
| Har samma på min 07:a. Senast servades den inte på Förenade bil. Innebär det ett problem tror ni eller spelar det ingen roll så länge den är fullservad? | |
|
Fick baklucka och huv bytt på garantin åpå min gamla -02 E46 Touring när bilen var 5 år gammal. Inget knussel alls. Det var ett känt fel på E46:an. Får inspektera lite på e91:an tror jag //Anders |
|
|
Jag ska lämna in min 325 touring från 2006 den 7/11 på plåtverkstaden i Tyresö. Då byts förardörren ut på grund av falsrost och bakluckan ska slipas plåtren och lackas om på grund av skav. Förardörren trodde jag aldrig att jag skulle få utbytt då det är en liten del av främre nedre hörnet som är lätt anfrätt. Bakluckan däremot är inte vacker på sidorna där plasten gnagt. Förhoppningsvis är det för djupa porer (redig gravrost på höger sida) så att de blir tvugna att byta. Annars blir det till att tennspackla för dem om de ska få till den skadan. Även nedre delen av luckan har lacksläpp där det börjat krypa rost. Har bilder på områdena som är rostbitna men vet inte hur man lägger upp dem. Funderar även om det är värt att byta bakrutan i samma veva. Det verkar som om tidigare ägare försökt skrapa rutan isfri med en grusig lovikavante eller liknande. Inte vackert på en i övrigt mycket välskött 2006:a. /Ola |
|
| Åtgärdad i år | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.