AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
877

Fan, ratten är i vägen!

dehumanizer
Rattkransen täcker hastighetsmätaren mellan 70-110km/h markeringarna, samt gör så att man inte kan se om man har helljuset på eller inte. Jag håller på att få en sned gamnacke av att böja mig åt sidan under körningen när jag ska kolla att det inte går för sakta.

Ratten som sitter i min 320 är en treekrad BMW ratt med en liten "skylt" med dom där tre lustiga färgerna i. Vilken ratt skall sitta i orginal? En något större fyrekrad?

eF
900
eFx
520d Touring -09
Tipset är nog att dra i den där spaken till vänster som gör att stolen kommer närmare golvet.... :)

/eFx

Ps. Om du är 2.10 så har jag gjort bort mig... ;)
dehumanizer
Jo jag har provat det... men det går inte att hitta ett läge där ratten inte ställer till problem. Den är antagligen mycket mindre än orginalratten. Hur ser orginalratten ut?
318 iS M3
Det kan inte vara så alvarligt.

Jag hade en M3 ratt alltså den lilla ratten på min gamla 320 och jag hade inte problem med den.
Jag sålde bilen till en Basketspelare som var kanske 2 meter lång och han kör den fortfarande och han har inte heller haft problem med den.

Ratten var en 3 ekrad och på ekern närmast dig så finns de tre lustiga M3 färgerna. I skinn.

"Kör BMW Så åldras du inte"
[C
421
[COD]soul
325iA -91
Du får väl hålla 120 då ;)
Eller 60 ;)

www.malte-racing.com
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

M-ratten skymmer faktiskt övre delen av huset...om man inte är superliten till växten :)

Mvh Janne.
be
250
benny
535im-86
hej jag e 1,87 cm lång. jag vinklade upp sätet i framkant o ner i bakant o drog upp ratten helt så nu ser jag hela instrumentet

mvh. Benny
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Ok benny..men sitter du inte som en babian nu ;)

Allvarligt så tycker jag att feelingen försvinner en aning med det stuket...

Mvh janne.
Ma
385
Martinfs
E39 528iAT -97
E36 323ti BMWCup
har samma problem....jag är 198cm. originalratten tog i knäna, så jag satte i en mindre insi ratt och monterade servo, så nu ser jag inte hastighetsmätaren....men jag kan ha en riktig körställning. blev förresten stoppad på 70väg då jag trodde att jag höll ca70 men det kostade 1200kr.....så det är väl bara att välja!!!

www.moffa.nu
dehumanizer
Hm, man får kanske börja sitta som alla 85 åriga bilförare, dvs ha ratten som bitring och försiktigt spana ned över rattkransen för att se om man ligger på sina säkra 65 blås. Nä, jag ska nog gräva fram en gammal amazonratt eller nåt...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.