AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.981

Uppstartsfel på navigation/datorn

Hej,

Har en BMW 530D, E61 -08 med samtliga utrustningspaket inkl stora navi etc. Haft bilen ett drygt år helt utan problem. Sedan ca 3 veckor startar inte datorn/navigationssystemet tre av fyra gånger. Den kommer till BMW-skärmen och står och tuggar för att sen bli svart och startar därefter om och försöker göra samma sak igen - om och om igen. Man hör hur den försöker läsa från DVDn så den jobbar. 1/4 gånger startar den helt utan problem. Om jag tar ut DVDn med kartsystemet startar den oftare men fortfarande inte varje gång. Var förbi BMW som inte kunde säga vad felet berodde på utan att felsöka för facila 1895...

Någon som känner igen problemet eller har någon lösning? Tacksam för hjälp
ri
1.027
richo
Tesla P85+ -14
318-88 350i(S62b50) Busbil
På min m5a så slutar ibland navi, radio, pdc mm att fungera när tändning varit på länge och batterispänningen är låg. Hjälper inte att ladda batteriet. Dock så hjälper det att lossa minuspolen på batteriet. Blir nog en konflikt på can-bus slingan. Hade jag varit dig hade jag testat att lossa minus polen på batteriet en stund, det kanske hjälper?

Mvh. Richard
PDCn fungerar med ljud även när skärmen är död så den är ju uppenbarligen igång. Finns ingen relation till hur länge bilen varit igång eller stått, men ska absolut prova men känns som ett långskott
ri
1.027
richo
Tesla P85+ -14
318-88 350i(S62b50) Busbil
Glömde välkommna dig till forumet, välkommen:)

Det är ett snabbt test som kan lösa många problem, stäng dock inte bagage luckan som jag gjorde, fick krypa igenom hela bilen för att öppna eftersom c-låset inte fungerar utan ström:)

Mvh. Richard
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.