AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

1-Serien
3.806

Ny tjänstebil 120d

Jag är på gång att beställa ny tjänstebil. Jag har tittat lite på 3-serien, sedan, touring och GT, men det ryms inte så mycket
utrustning då.
Därför fortsätter jag med 1-serien då utrymmet egentligen räcker väl.

Det mesta är klart, men ett par frågor återstår.

Servotronic, hur upplever ni som valt det att det funkar i längden kontra utan?

Navigation business. Jag har aldrig valt till navigation i en bil tidigare och vet inte varför jag funderar på det nu.
Antagligen för att den precis ryms i budget. Några smarta funktioner som inte finns i en portabel (tomtom930)?

Någon som vet vad interiörpaket IP1 är för något? Jag såg detta på offerten, men har inte hört om det tidigare...

Mvh

Si
3.020
Sim
F11 530dA
i3
Du ska välja till navigation helt klart. Snyggt med Fabriksnavi som numera fungerar mycket bra i BMW. Du kan även sköta bilens inställningar, radion osv över samma skärm, plus du slipper sugkoppar, sladdar osv. Ser larvigt ut när man kör om en BMW med idrive skärm, där det sitter en tomtom navi över... ;-)
Alla funktioner kan jag ju idag sköta även utan navi. Det är väldigt smidigt.
Utseendemässigt så är skillnaden marginell. Tyvärr, då jag gärna sluppit skärmen jag har idag om man bara ser till utseendet.

Men iom att skärmen sitter där ändå så kan man ju lika gärna ha en navi i den:-)
Si
3.020
Sim
F11 530dA
i3
Just det - jag tänkte på förra 1-serien ;) Men min poäng med, att när skärmen redan sitter där, kan du lika gärna ha navi i den, håller fortfarande ;)
Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
Vad kostar de att lägga till navi?
12200 brutto
Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
Är ju inte direkt gratis så de beror väl lite på hur mycket man använder den.

Använder man den relativt ofta är de klart värt för att slippa den portabla. Men annars, nä inte värt.
Sen har dagens mobiler så pass stora skärmar att dom passar utmärkt att köra navi på.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.