|
|
|
|---|---|
|
Tjenare, Kollade lite på ESS-tuning flash till 335 N54, hur funkar den? Är dom bra att ha å göra med? Om man vill ha någon extra modd för tex. IC, downpipe med mera tar dom extra för detta? är ju mycket billigare än Cobb etc. Tack på förhand | |
|
Kan bara förespråka Cobb eftersom du får en handenhet som du kan läsa ut felkoderna och logga så du ser att bilen går bra och ändra och flasha om själv. Detta kan du inte göra med Esstuning. Men om du läser 335i trim tråden så har du en användare som kör med Esstuning som kan berätta mer för dig hur det fungerar och vad han själv tycker. |
|
| Kan rekommendera ESS. | |
|
Mange87a: Jag kör ESS i min bil. Funkar bra, men skulle jag köpa tune idag skulle jag också köpa Cobb Du kan läsa lite reflektioner på sid 622 i den långa trimtråden: Länk Var har du fått för dig att den är billigare än Cobb? På ESS sida är det 895$ Samma som Cobb kostar på exempelvis Topgearsolutions. Rent praktiskt så får du en kabel som du själv pluggar in i din dator och andra änden i bilens ODB2 uttag. Du installerar en programvara som laddar ur din ECU information till en fil, filen mailar du sedan till ESS och inom några timmar så mailar de tillbaka en trimfil till dig som du laddar in med datorn. Programvaran från ESS kan du använda för att läsa och ta bort felkoder som rör motorstyrningen men INTE andra felkoder eller loggning (vilket jag saknar ibland). Jag skall precis maila ESS nu för att få en ny trimfil för mina downpipes, vi får se hur det går ;-) /DJ |
|
| Valde mellan ess och cobb. Valde cobb då det är enklare att uppgradera mjukvaran utefter framtida hårdvaruuppdateringar. Jag kör idag endast uppdaterad ic ihop med cobb steg 1+. Bilen går sjukt bra och jag är toppennöjd. Köpte accesporten från topgearsolution. | |
| Såg att ESS hade någon kampanj eller linkande för tillfället.. | |
| Valet är ditt Mange. Alla för och nackdelar finns publicerade på nätet men du ska själv avgöra vilken som passar dig. Varken eller gör dig besviken, så välj den där du ser klaraste fördelarna. (= COBB) haha | |
| Har för mig att jag betalade ca 775 ink frakt för min | |
| Glömde skriva cobb :p sjukt nöjd iaf! | |
| 775 från topgearsolution inkl. Frakt! | |
|
Kan meddela att jag fått nya filer för att köra min bil med catless DP. Fick dom gratis men ESS uppskattar effektökningen till 5-10 hk medan andra trimmet uppskattar 25-30hk så vi får väl se hur mycket power de ger... /DJ |
|
| Efter att ha läst era åsikter och kollat runt lite så blir det nog Cobb tillslut! | |
| +1 | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.