AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
862

Elfel torkare fram och backlucka

Ub
262
Ubbe_530d
525d Touring -08
530d Touring -01
Har råkat ut för ett i mina ögon VÄLDIGT underligt elfel. Det hela började med att jag råkade höra ett oljud ute på morgonen. Bilen hade stått hela natten och när jag kommer ut ser jag att den tömt all spolarvätska och att pumpen till strålkastarrengöringen står och går. Precis när jag hittat rätt säkring hör jag hur motorn brinner upp och det börjar lukta bränt.

Därefter så börjar backluckan lite sporadiskt att låsa/öppna. Kan vara tyst en timme med bilen parkerad och avstängd för att sen öppna. Iaf när man kör kan torkarna fram plötsligt starta och inte gå att stänga av (även om man stänger av bilen). Den kan även få för sig att börja spola vatten ofta går då även torkarna igång.

Testat koppla bort batteriet över natten, mest för att den inte skulle hitta på något rackartyg när jag sov ;)

Ska göra en felsökning med datorn och kolla lite elschema. Måste finnas en gemensam nämnare för alla dessa prylar antar jag. Någon som har något uppslag på vad det kan tänkas vara? Bilen är en E39 530dT 2001.
gO
1.407
gOry
335i Touring
Låter som de kan vara ZKE (Zentral Körper Elektronik) boxen Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.