AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
857

528 touring1997 Probl. stendöd startmotor och tändning

we
3
wetswede
528 touring 1997
Hej. jag är en mkt stolt BMW (1997 528 touring ) ägare men har ett litet diskret probl. min eminenta vagn vart stående en längre tid till följd att batteriet drog ur och vart strömlös efter laddning så funkar allt utom start motorn det klickar inte ens i den stendött, tändningen är också död provade att dra igång den men inte ett liv !!
vore så ytterst tacksam för tips innan jag börjar rota ut i blindo
Tack på förhand

ro
559
ronte
116d -16
328i cab -98
Har du provat med startkablar? Vid för låg spänning drar den inte runt startmotorn, och jag tar det inte som otroligt att inte heller motorelektroniken går igång när spänningen är för dålig, dvs. att ditt batteri är kass.
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Byt batteri mickla inte med startkablar på ett stendött batteri, Har batteriet stått strömlöst är det kass i kapacitet efter ganska kort tid.

///MVH Yngve "Hasso" Carlsson
Länk
we
3
wetswede
528 touring 1997
Tackar för tips!!
batteriet mäter 12,94 volt efter laddning och håller sedan volten om än ngt lägre efter full gjord laddning så jag vet inte om spänningen är för låg ska försöka låna en belastnings testare !

alla andra funktioner i bilen funkar som spjutet förövrigt
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Det låter som om startspärren gått in. Om det inte löser sig med annat batteri så är rådet att testa med en annan nyckel om den finns.
we
3
wetswede
528 touring 1997
Tack Anders för tips känns som om du är på rätt spår !
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.