AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
3.403

Knarrande, gnisslande oljud höger bak! E91 -05

Det gnisslar, knarrar som fasen från höger bak någonstans i minsta lilla upp och ner rörelse när jag kör.. Grymt störande, inget fel på bilens körförmåga utan bara ett grymt oljud!

Och nu behöver en väldigt okunnig hjälp med detta. Bussningar, dämpare, fjäder några tips och råd?

320d -05

Tacksam för svar!
ga
514
garfunkah
E91 325iM -10
Många har haft liknande problem de sista månaderna, inkl. mig, och det ser väl ut som bussningar i de flesta fall.
Okej. Hur ska man lokalisera exakt vart ljudet kommer ifrån? Låter ju typ som gummi mot gummi.. Är ett riktigt skrikande ljud och i princip hela tiden i låga farter men försvinner lite grann på landsvägskörning! Vill ju helst inte byta alla bussningar och leder, kostar ju en hel del..
ga
514
garfunkah
E91 325iM -10
Har inte fått mitt åtgärdat än, men sök på gamla trådar och fråga, det är flera som har fått sina problem lösa som borde ha koll på vilka bussningar som gäller :)
Lu
4.913
Lus
520d F11 -11
335i E93 -08
Be polaren gunga bilen medan du sticker in öronen under bilen och lyssnar efter gnissel. Finns det inga glapp kan skriken avhjälpas genom att bussningarna fettas in lite.
Min 330 gnisslade höger bak och var inplanerad för bussningsbyte. Testade att spruta lite olja, blev helt tyst.
Vad ska jag köpa för olja då? Har smörjt som satan igår men det låter än..:(
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.