|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
Verdi |
bmwlars, Känns fortfarande rätt krystat. Mer en rolig ploj än något man verkligen har användning av. (ja, jag har connectedDrive så jag är inte avundsjuk eller så. :-)) narvselius, Ja, att låsa den via telefonen skulle kanske vara bra. Hehe... För att jobba i IT-branchen är jag väldigt teknikfientlig. :) |
|
... och så finns det en tråkigare anledning; med tanke på det som hände vår "forumkollega" som hastigt fick lämna ifrån sin M550dx är det bra att kunna se var bilen befinner sig. ---- BMW CS/SC #6212 |
|
|
Hej Volvo har erbjudit motsvarande tjänst i ett antal år och om man har dieselvärmare är det väldigt smidigt att aktivera den via VOC. Att positionsbestämma bilen kan också vara bra, särskilt att den skickar positionsangivelse när t.ex. krockkuddarna har löst ut. Har för mig att automatiskt nödrop blir obligatoriskt i alla nya bilar inom en inte allt för avlägsen framtid enligt något EU beslut. Några frågor till er som har en bil med ConnectedDrive: 1. Antar att tjänsten är kostnadsfri under en viss tid från och med nybilsköp, hur länge gäller detta och vet ni vad det kommer kosta därefter? 2. Visas det i iDrive hur bra mottagningssignal bilens inbyggda modem har? När man kopplar in sin telefon via bluetooth visas det då två staplar? 3. Kan man använda bilens inbyggda modem och simkort för att t.ex. surfa med webbläsaren i iDrive eller är datatrafiken begränsad till ConnectedDrive-tjänsterna? |
|
|
1. ConnectedDrive består av olika tjänster, samlade under ett namn. Vissa är obligatoriska, andra kan köpas till för en engångssumma och slutliga andra kan man prenumerera på. 2. Nej, jag har inte kunnat se hur bra signal det inbygga SIM-kortet har. Men tack för tipset, ska ut en dag och dyka ned i menyerna för att se om jag kan se det. 3. Se 1. Det som är obligatoriskt, typ nödsignal, ligger på bilens SIM. Det du själv köper till går på ditt eget. ---- BMW CS/SC #6212 |
|
| Tack för svaret. Jag var lite otydlig gällande fråga 1, det var främst eventuell kostnad för tjänsterna som styrs via mobilappen BMW Remote som jag undrar om. Länk | |
|
Aha, nä de får du själv betala för eftersom du använder dem på din telefon. :) ---- BMW CS/SC #6212 |
|
|
Enligt BMW ska man själv skicka ett test till nödcentralen ,och se att allt fungerar, gjorde det igår .Man uppger då att det är enbart ett test av systemet,mitt funka som det skulle! ///bmwlars |
|
|
Vet någon om man kan använda telia.com som e-postleverantör i ConnectedDrive? ///bmwlars |
|
|
Det förstår jag, men även bilens modem förbrukar data. Som jämförelse ingår 3 års användning av VOC för Volvos bilar, därefter måste man abonnera på tjänsten för att bilen ska ha dataanslutning och fungera med deras motsvarighet till mobilappen BMW Remote. Efter lite sökande hittade jag i alla fall prisuppgifterna för bland annat Remote Services i Tyskland: Länk |
|
|
Du har motsvarande prislista (nästan) i den svenska katalogen. ---- BMW CS/SC #6212 |
|
|
Den svenska My ConnectedDrive-sidan verkar inte fungera något vidare. Har precis registrerat mig och ska lägga till mitt fordon. Får felmeddelande hela tiden............ /Janne |
|
|
Nu den 25/6 så har MY BMW Remote kommit igång ,så nu funkar det hela bra. Även portalen BMW Connecteddrive uppdateras. ///bmwlars |
|
|
Gracenote music track database update,2014.the last.. Har 2014 CDn..... Kan de vara något?! Hör väl ihop med connecteddrive?! Länk Media Information 22. July 2014 BMW ConnectedDrive services for more infotainment. BMW Corporate Communications Online Update Music Tracks. Online Update Music Track Data allows music libraries on the vehicle's built- in hard disk drive to be updated with missing information about audio tracks, albums and artists. The data is supplied via the internet from an external database. Description: Online Update Music Track Data allows music libraries on the vehicle's built- in hard disk drive to be updated. The hard disk drive is where all music files downloaded to the vehicle from an audio CD, a music player or other data storage device are saved, together with information about track titles, album and artist. If this accompanying information is not complete, the missing data can be found and added by performing an internet update whereby the hard disk drive is connected free of charge to an external online database. Subsequently, when an audio file is played, complete information about the particular track will then appear on the on-board monitor. Models: All models. Required options: BMW Navigation system Professional,BMW Online, Bluetooth mobile phone preparation, one-off BMW ConnectedDrive activation. The Gracenote database is stored in a 4GB partition in the iDrive's hard disk. And it is updatable by BMW Service using a Gracenote update CD from the Service Menu. The updated database would only work on subsequent rip. |
|
|
Uppdaterat hårddiskens music track database i farsans 535IAM-2011 Han hade följande version i sin bil med prod.date: 2011-04-19 GNDB HDD Version = 1-01/11 |
|
|
Snabbspolning till 2021: Ny "My BMW" app ger mig problem (G22 modell 2021 med connected paket). Problemet är att status Låst/Öppen inte går att lita på. Det verkar som att det bara är bilen som bestämmer när informationen skall skickas, så när appen anger uppdaterar så läser den kanske bara senaste rapport som bilen skickat. Fån tiderna som rapporterades (och telefonlog) vet jag att jag låste bilen EFTER den tid som appen rapporterade "Olåst". Så min tolkning är att bilens riktiga status inte skickades från bilen eller aldrig kom fram til "servern". Någon som vet något trick för att kommendera uppdatering av bilens status, annat än att kommendera Lås i appen (för att veta om jag behöver springa till bilen)? Vet att Volvo skickar en varning om bilen står olåst en viss tid. Hur gör BMW? |
|
|
bmw21, det har hänt med den förra appen att jag försökte göra något, typ skicka avgångstid och klimatiseringstid till bilen och efter en lång stund fick jag felmeddelande på telefonen att något gick fel. Det kunde också hända att jag klickade på "Lås bilen" knappen när bilen var olåst och kunde se att bilen blir låst och ändå fick jag felmeddelandet att något gick fel, samt ändrades INTE statusen i mobilen till låst, trots att bilen var låst. Det hände faktiskt ganska ofta, men alldig fel med den nya appen. Något måste ha gjorts till det bättre, i alla fall för min bil. För att tvinga fram en statusuppdatering så kan du trycka på "ofarliga" knappar, typ lås bilen, eller blinka. Någon minut efter det borde du se att statusen är uppdaterad. Jag litar dock inte på vad som visas där, endast använder som en extra kontroll ifall jag har glömt, men numera har jag ställt in bilen så att den blir låst automatiskt när jag går ifrån. Det har funkat bra hittills, men klart ibland blir låst när jag går runt bilen och tar ett lite större varv, så det kan vara irriterande att jag behöver låsa upp igen, men det är bättre såhär än tvärt om, att bilen inte blir låst alls. Det som händer nu är att bilen "klickhälsar" när jag bara går förbi med nyckeln i fickan. Den blir inte upplåst, utan endast ett klickljud som hörs. |
|
| Min BMW Connected för iPhone har helt slutat fungerat, bara stängs när jag försöker öppna appen. Har de lagt ner den appen? | |
| Ja BMW Connected skulle stängas i juni/juli. Hämta "My BMW"-appen | |
|
Den är ersatt av: My BMW |
|
| Tycker det är synd att stödet för Apple Watch försvunnit. Bra att lite diskret kunna starta värmaren via klockan när man sitter i möte eller spelar paddel :-) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.