AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
479

Nybliven M3 Ägare :-)

Ke
20
Kentan
M3 Coupe SMG -97
Efter mycket om och men är man nu ägare till en -97 dakargul M3 SMG med 7500 mil på mätaren. Den är uttagen juni -97 och importerades september -98. Full servicebok och endast servad på Förenade bil i Malmo och BMW i Solna. Endast smolket är att ibland får man upp "brake-light circut faliure..." så det blir nog att beställa en ny bromsljuskontakt. Enda faran är att körkortet sitter lite löst när man ut och åker, 90km/h i en sådan bil känns mest som ett hån ;-)

MVH/ Kentan
m3
972
m3efl
Murcielago -03
F430 spider -06
M5 -05
Man grattar hoppas du blir nöjd med bilen var försiktig bara i kurvor så den inte släpper m3or gillar sånt :))

Själv har jag mina 2st 3,0 or Det e aldrig för mycket av det goda..

DRIVE LIKE U JUST DON´T CARE
AND PUT YOURÉ HEAD UP IN THE AIR...
//
1.681
///Mackan
Bmw 530d F11 Xdrive Msport
Bmw 330 touring -02
Bmw E30 2.7 sugis -89
Grattis!!! JAG VILL OXÅ HA EN M3:a,,,325:an känns sååå slö

Mvh Marcus

318 iS M3
Grattis.

Vårda den som om den vore ditt barn. köp en short shift till den oxå om den inte har det redan.

"Kör BMW Så åldras du inte"
Grattis till köpet du kommer inte ångra dej. Fick själv byta bromsljuskontakten en vecka efter jag köpt min.
*318 iS M3*
Short shift finns ju inte till till SMG.

*Kentan*
Hoppas du blir lika nöjd jom jag är med min =)
Ke
20
Kentan
M3 Coupe SMG -97
* m34efl *
Det är nog inte bara kurvor man bör se upp med att den släpper. Igår kom det en regnskur och ack va halt det vart helt plötsligt :-) så ql har jag nog aldrig haft.

* Mackan *
Jag var och bytte Ac panel i min kompis 328. Den tyckte gick bra tidigare men nu kändes den bara trött o svajig hehe vart nästan sjösjuk.....

*MNS_M3*
Du ska veta att jag hade stor beslutsångest innan jag köpte coupe istället för en cab. Va sugen på en sådan men med min vanliga tur så hade det regnat resten av året om jag köpt en sådan.

/MVH Kentan

318 iS M3
Jaså, jag såg inte att det var en SMG låda.

"Kör BMW Så åldras du inte"
Ke
20
Kentan
M3 Coupe SMG -97
Nog skulle det vara short shift till SMG lådan för den upplevs lite trög mellan 1:an till 2:an.
Annars tycker jag den funkar bra och en gammal man som jag (34 år) uppskattar automatläget när man har mindre bråttom :-)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.