|
|
|
|---|---|
|
Ruggigt sugen på nya 3-serie GT efter en provkörning för en tid sedan. MEN... Hur funkar det med karmlösa dörrar på vintern? Någon här som har 5-serie GT eller motsvarande som kan tipsa? | |
|
Jag har haft en bil med karmlösa dörrar som användes vintertid och det var inga som helst problem. De enda bilar jag hört haft problem är E36 vars elhissar åker ner när dörren öppnas och upp när den stängs. Det har krånglat för en del. Karmlösa dörrar är hur ballt som helst, trist att Subaru la av med det. De hade det som standard under många år. Mvh Stephan |
|
|
Tackar! Låter bra... Ja det är då verkligen sjukt häftigt och snyggt med karmlöst... Blir coupé feeling utan nackdelarna. Ruggigt fin bil 3-serie GTn... Kärlek vid första provkörningen... |
|
| Kan du inte skriva några rader om intrycken från provkörningen av 3-GTn? | |
|
Ibland har det fastnat på min E92 när jag glömt skrapa innan jag öppnar, men det gick alltid att öppna ändå. Och sedan skakar man bara lite på dörren när man håller rutan så släpper det. Inget större störnings-moment för mig i alla fall. /J Surf Or Die!!! |
|
| 0 problem med GT:n under vintern. Normal skötsel, tvätta ofta, behandla listerna med jämna mellanrum. Sedan finns det ju tillfällen då man bör tänka efter före, som under vintrar i Göteborg med + på dagen och slask som fryser framåt kvällen. Men ingen dramatik. Hade mer problem med E430:ns lister runt dörrarna. Var kompis med [LÄNK] och var försiktig kritiska dagar, så är du hemma. | |
| Sorry om jag är lite efter, men kan någon förklara vad som menas med "karmlösa dörrar"? | |
|
Enda nackdelen med karmlösa fönster är att det är lätt stt slå i huvudet då man inte ser fönstret lika tydligt som en karm. Undrar om man slipper b stolpen i GTn också om alla rutor är nere.. |
|
|
Bli medlem i BMW Club Schweden och få klubbtidningen Bayerisches Blatt. I nummer två som kommer veckan efter midsommar har jag skrivit en provkörningsartikel om BMW F34 GT. /Janne |
|
| Naikon: Det finns ingen fönsterkarm runt fönsterrutorna. | |
|
Mina intryck från provkörningen är främst att man byggt in en oerhörd komfort i bilen jämfört med Touringen som jag kört rätt så mycket. Sittpositionen är andra intrycket. Du sitter inte på golvet som i 3:an, vilket är en smaksak helt klart. Jag gillar att sitta lite högre. Dock utan att det för den skull blir som i Passaten eller för guds skull som i en Volvo... Där man sitter på bilen som det känns... Fy... Baksätet är varje farsas dröm! Barnen har oceaner av benutrymme... Sjukt imponerande! Chassit är klart mjukare. Bilen kränger lite mer och rollar. Längre axelavstånd gör att den nickar mindre. Men, likt förbannat är bilen rolig att köra och får Passaten att kännas än mer understyrd än innan... |
|
|
Tyngden gör sig även påmind. Den känns inte lika nätt på vägen som Touringen. Åter igen en smaksak. Bagaget övertygar likväl. Möjligen får man in mer i Touringen med baksätet på plats, men jag provpackade aldrig... Utseendet är elegantare än Touringen tycker jag, men inte lika sportigt... Smaksak... Körde versionen med nav och vet inte om det var skälet till en större mediaskärm än de jag sett i Touringen. Ruggigt bra skärm med finfin upplösning och lite uppfräschat gränssnitt. Splitscreen option finns t.ex. Vilket var en kul grej. Sportindikatorerna är något för alla petrolheads där man ser nyttjade hk och nm! Kul... Jag måste säga att jag är mer impad över GTn än av Touringen. Men det beror nog på komforten i sin helhet. Börjar bli bekväm med åren... |
|
|
5 GT är ju baserad på 7-serien, så komforten och den solidare känslan kommer väl därifrån. /J Surf Or Die!!! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.