|
|
|
|---|---|
| Jag har en 528 96 med automat, tänkte ge mig på och byta olja i lådan, sökt runt lite på forumet och hittade nått om ATF olja, sas att man kan hitta en skylt på lådan som talar om vilken olja man ska ha, någon som vet ca vart den sitter?, hittade en olja som Mekonomen rekommenderar till min bil, en ATF olja: Länk kan den vara något och ha om det visar sig på min skylt på bilen att det är typ sån olja som bör användas?, och hur många liter brukar ca gå åt?, Mekonomen säger 3.3 liter... | |
|
3,3l Länk 628csi |
|
| Jag hade bilen inne igår på en lyft och skulle byta olja, men det var krångligare än vad vi trodde, så Perre på Bil & Motorteknik i Huddinge får ta sig an det och byta olja, filter och packning, men hade tillgång till verkstadsblad från autoexperten som sa att det skulle finnas 2 pluggar på min låda, 1 fram och 1 bak, men det stämde självklart inte, har bara 1 liten rackare, och hittade inte påfyllningshålet..... | |
|
Knappa in sista sju siffrorna i ditt chassinummer här så får du fram olja och mängd. Länk Här hittar du instruktioner för bytet. Länk |
|
|
Chasen: Proffs går till proffs:) Mvh Asken |
|
| Asken; Va trött jag blir *S* | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.