|
|
|
|---|---|
|
Idag bytte jag ut skiten som sitter originalmonterat i vanos till Beisans. Inga problem. Hur lätt som helst!!! Glad i hågen skulle jag "bara" ha dit fläktkåpeeländet tillsammans med viskokopplingen. Då bestämde sig "Herr Murphy" för att hälsa på.... Vet inte hur tusan jag lyckades, men anslutningen till avluftningsslangen på expansionskärlet gick naturligtvis av, tillsammans med plasten där kärlet sitter fast på fläktkåpan. Några väl valda svordomar senare limmade jag dit anslutningen (som hade ett metallrör i sig) på expansionskärlet och fick allt på plats med lite najtråd. Det håller tätt...än så länge, men jag vill ändå byta till hela saker nu inför semesterns långturer. Köper man sakerna på BMW och till vilken kostnad? Någon kanske har begagnade friska saker i HBG-området? Just det... Bara kört någon mil för att prova och nu är det drag i bilen från tomgång. MUMS!! | |
|
Bättre begagnat expansionskärl införskaffat och monterat. En liten fråga bara, om någon vet. Slangarna som sitter med snabbkopplingar på expansionskärlet har en O-ring. Går denna att byta ut, eller måste man köpa nya slangar? Det kommer någon enstaka droppe ut vid anslutningen mot expansionskärlet. Lite irriterande.... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.