|
|
|
|---|---|
|
Hej på er. Har letat länge efter en e28a i skick att köpa och jag tror jag äntligen har chansen. Frågan är vågar man ge mycket för en sån? den är då en M535a e28a han har ägt den sedan 96 och lacken och skicket på bilen är otroligt bra. m5 motor 3,6an. växellådan orginal. (vad är det för någon och håller det?) Bakaxelklump från en 325a e30 för bra utväxling. Rostfritt ferrita system från motorn till slutrör. Äkta alpina fälgar. DOCK är den ej reggad med m5a motorn. känner han väl och han har besiktat den sedan 96 med motorn i. Men är det nått som kan göra priset förmånligare för mig? Vad är ett lämpligt pris att köpa den för? jättesvårt att säga men mellan tummen och pekfingret har ju sett bilen flera gånger och aldrig sett en e28:a i det skicket. Tacksam för svar! | |
|
Tja...svårt med värdet på en dylik vagn. Du får väl kolla på olika sajter för att se någon form av prisbild, sedan är det ju upp till dig vad du är villig att ge..och vad säljaren är villig att gå med på såklart ;) Att den ej är registrerad med denna motor gör ju att besiktningen blir lite av en svettdrypande uppgift, vad det är "värt" är också upp till dig :) Har bilen kvar diffbromsen ? Jag ger inget svar på prisbild, det beror på vad säljaren vill ha...Han kan ju säga 150 000 likaväl som 40 000, sedan beror det på dig om du är villig att betala summan som blir i diskussionen. Men diffbroms måste denna vagn ha(tycker jag) om det ska vara någon vits.. Det satt som original i M535 bakaxeln. Mvh Janne. |
|
| Kolla upp exakt vad som händer om bilen skulle få nedslag på motorbytet. Gissar på att det isåfall krävs nåt intyg om man ska besikta den med originalmotorn, går det att få tag i pappren som behövs osv. | |
|
Diffbroms är det, M5 bromsar från e34. bilstein dämpare och fjädrar m5 krängningshämmare Alpina fälgar Ferrita rostfritt system Karossen är m535 orginal rostfri och utan att överdriva så är skicket och lacken på bilen i stortsätt nyskick Somsakt är besiktad sedan 96 och aldrig fått någon förfrågan om motorn, Han vill ja 120.000kr och det var jag berädd att ge men nu vet ja ej längre. |
|
|
Har du sett Charbels M535i-87 Länk den var dyrare än din men har originalmotor (trimmad) och har nya delar inklusive kablage för 100tkr så visst kan 120tkr var ok för ditt objekt. Men att det är "fel" motor gör att det är lite jobbigare att sätta värdet. Det vore tråkigt om det blir nedslag så motorn måste bytas till original. Mvh Stephan |
|
| Köp dig 2 st fina M5 E34 för de pengarna ist. | |
| Eller en M5 E39 :) | |
|
Ja, jag får nog en fin m5 e34 för 100.000papp Men är lite smått förälskad i e28a och det är nog ej var dag man har chans att få köpa en i det skicket, men är det med reggningen som det hänger på, den lär ju rasa något i värde om den blir stoppad på besiktningen.. |
|
|
Tja, om det är någon vagn som torde gå att få igenom besiktningen med M5 rova så är det en M535 E28.. Jag förstår varför det för nuvarande ägare inte har varit några problem. Mvh Janne. |
|
| Håller med, risken att åka dit är nog ganska liten. Men om det skulle hända så skulle iallafall jag se det som viktigt att VETA att det går att få den godkänd igen. | |
|
Ur ett framtidsperspektiv skulle jag inte köpa en e28a som inte var helt orginal för 120 k ur ett investeringsperspektiv. En orginalbil - kanske. En orginalbil håller värdet bättre. En uppgraderad bil som du beskriver har en tendens att vara ointressant för "orginalnörden" med pengar och intressant för killen med bakåtvänd keps, inte sällan utan pengar. Har du däremot för avsikt att behålla bilen länge, köper den för 40- 50 k och återställa den till orginalskick på sikt så kan det blir en riktigt bra investering. När det gäller besiktning så är det en chansning. e28an är idag rätt ovanlig på besiktningsstaionerna så jag tror det krävs en riktig kännare för att kunna se att motorn är bytt. E |
|
| En fråga bara? Det är inte i helsingorgstrakten bilen finns? Hört om en m535 med m5 motor som gått igemom besiktning sedan 96 men dock inte gjorde det detta år. | |
|
Hur fin än den är så är det för dyrt för en bil som är inte helt original! Alpina B8 Länk |
|
|
Jag resonerar precis som E. 120tkr är väldigt mycket pengar för en bil som inte är original, och som dessutom har osäkerheter vid besiktningen. Du får resonera så här, om du ångrar dig eller det skiter sig med besiktningen, tror du verkligen att du får tillbaka pengarna? Mats BMW CS #5847 |
|
| kimu87: Det var inte den som blev stulen förra året som du tänker på? Det stals en M535i E28 med M5motor i Skåne förra året. Länk | |
| Okej Stephan735. Vart lite misstänksam där. Verkar ju inte finnas så många m535 e28 kvar. | |
|
Blev det stulen efter den inte gått igenom besiktningen med M5-motorn... hmm. Himla konstigt sammanträffande? :/ _____________________________________ ///Mvh Chrille ( aka. Chriz Loud ) |
|
|
Ja, vilket sammanträffande och så lägligt stölden kom... Gällande värdet så är det väl alltid som så att det är så mycket någon vill betala. Men en bil som inte ska gå igenom besiktningen med en viss motor torde vara rätt lågt värderad för gemene man som inte har lust att byta motor varje gång den ska besiktigas eller hoppas på okunskapen hos beskitningmannen. En ren visuell inspektion borde ju direkt avgöra att bilen inte är besiktningsduglig. /Johan |
|
| Instämmer med övriga talare. En bil som är i superskick 120-150 tkr är väl okej men det är ju inte denna. Dessutom osäkerhet kring besiktningen. Räkna med att det kanske kostar 35 tkr att återställa med rätt motor, så dra av 35 - enkelt! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.