|
|
|
|---|---|
|
Hej, morsan kollar på en ny bil och hon har haft en e38 förr, och älskade den givetvis, så hon bad mig kolla på en liknande fast modern. Hennes enda riktiga krav är skinnklädel i en ljus kulör, och dieselvärmare, och att den är "hyffsat snål" så 730d är ju det enda alternativet om hon inte vill ha en 3/5 serie. Så jag hittade denna Länk Vad tror ni om den? Någon nackdel med den motorn t.ex? Vad kan den tänkas dra på landsvägskörning? 0.7 ska väl inte vara nå större problem? Sen så undrar jag, är den där bilen fyrsitsig, eller är mittpanelen bak infällbar? En sista fråga, förut var jag inne på en sida där man kunde jämföra förbrukning på olika bilar, och då hade folk själv lagt in sina siffror, och dom siffrorna har stämt ganska bra på mina bilar, vet nån vilken sida jag pratar om? | |
|
Vacker färg och häftig utrustning. Tyvärr är kanske säljaren inte riktigt införstådd med marknadsläget... Lite väl dyr. ---- BMW CS #6212 |
|
|
spritmonitor.de är det du tänker på. Bilen är mycket läcker. Den borde klara 0,7 på landsväg för det är vad pappas 525dA XDrive E60 drar i blandad i Stockholm. Du får förhandla om priset för han begär det F01or med 17-18000mil kostar i Tyskland. Mvh Stephan |
|
![]() 1.360 Bruksbil
Volvo V70 T5 Summum -05 Sommarbilar Ford Scorpio 2,9I GLX -94 Mercedes E55 AMG -06 Mercedes 500E -92 |
Oftast en nackdel när du vill sälja att den är importerad, även försäkringen för er blir mycket högre än på en svensk bil. Säljaren har försökt sälja den här bilen så länge jag kan minnas hehe. Har legat ute sedan början av året.. |
|
Dyrare försäkring för att det är import var väl aktuellt för ca 5-10 år sedan. Varken If eller Folksam tillämpar det längre. Precis hemma från en 500 mils resa till norra Italien där jag samt en släkting körde varsin E65 med full packning, min 745d och en 730d-08 med 19" däck. Fast vi valde 6st rätt tuffa alppass (Stelvio det ena;) samt medelhög snittfart på autobahn så klarade sig 730d med 0.74 i snitt medan min 745d ville ha 0.91 tot. på hela resan. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.