|
|
|
|---|---|
|
Hej. Har ett litet irriterande fenomen med min 520d 2012. När man kör och tex motorbromsar vid en rondell och sedan gasar på för att hinna med trafikrytmen så kan det ibland ta väldigt lång tid innan man får någon respons från motorn? Ibland så rullar man en bra bit ut i rondellen innan man får någon kraft och sen så kommer allt på en gång. Det är inget turbolagg utan känns som att den inte riktigt vet vilken växel den skall välja (automat). Läste att det fanns någon mjukvara som skulle avhjälpa viss trottellagg men tror att det gällde den 6 cyl motorn. Jag hade inne bilen på BMW för felsökning men de kunde inte hitta något och var heller inte sugna på att ladda i ny programvara i bilen på garantin. De gjorde dock en adaption på växellådan men det hjälpte inte. Är det någon mer som har upplevt samma fenomen? | |
| Detta händer mig också ibland. Det är nog inte mycket att göra åt då jag inte tror att det är ett fel utan bara hur bilen är programmerad. När jag kör i krypköer lägger jag ibland i sportläget för att undvika det här fenomenet. | |
| Prova att gasa lite mindre så går det fortare. Ju mer du trycker ner desto mer måste bilen växla ner. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.