|
|
|
|---|---|
|
Hej alla, Någon som kan svara på om det behövs specialverktyg för att byta bromsbelägg på en E61 525i-06 typ tving för att pressa tillbaka kolv eller något annat? | |
|
Har bytt på min -08 som inte behövde något extraordinärt. Lyfte även på gummidamasken o smorde för framtiden...... Behöll även de gamla givarna som bara var att lyfta över. Mvh Jonas B |
|
|
Tack för snabbt svar. Precis vad jag ville höra. Min första BMW så jag tycker om denna sida för att söka information. |
|
![]() 13.405 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
Du behöver en 7 mm insex för att lossa styrpinnarna. Länk Länk Det är inget specialverktyg, men det är en ganska ovanlig nyckelstorlek (brukar inte ingå i vanliga verktygssatser). |
|
Den finns att köpa på jula för runt en 50 lapp. jag har själv gjort det. |
|
![]() 13.405 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
Just 7mm insex finns att köpa lös i princip i de flesta butiker (det är bara själva storleken som oftast inte ingår när man köper en verktygssats - vilket är det som de flesta har liggandes hemma). Rekommenderar att använda en hylsa och ett spärrskaft, enklare att arbeta med. Biltema har tex krafthylsa 7mm insex för 40 SEK (art.nr 71157) som är den jag brukar använda till detta. |
|
7mm insex tror jag att ja har liggandes i någon låda så det skall lösa sig. Tackar åter igen för alla svar. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.