|
|
|
|---|---|
|
Hej, Någon som vet vad en 120d -12 som gått 1100 mil kan vara värd? •Estorillblå •Diesel •Automatlåda (sport) •M Sportpaket •LM fälg stjärneker 386 M 18" •Sportstolar •Interiörlist aluminium borstad •Accentlist svart högglans •M Lädersportratt •M Aerodynamikpaket •Individual högglans shadowline •Individual antracit innertak •Advantage Edition •Stöldlarm med fjärrkontroll •Förvaringspaket •Park distance control (PDC) fram,bak •Regnsensor •Xenonljus •Farthållare med bromsfunktion •Belysningspaket •Bluetoothförberedelse professional •USB-anslutning •M Sportbromsar •Variabel sportstyrning •Ej modellbeteckning •Elektrisk glastaklucka •Tonade rutor •Velourmattor •Högtalarsystem harman/kardon •Utökat instrumentkluster •Stoff Hexagon/alcantara antracit •BMW 17" Vinterdäck Tack på förhand, /Johan | |
| Kolla blocket. Medianpriset -10% är en fingervisning. | |
|
Finns inte så många ute med M-pkt och med likvärdig utrustning :-( Är 300' helt galet?? /Johan |
|
| Räkna på listpris -20-25% | |
|
Hej! Min information kanske inte tillför så mycket men det gäller iaf en nyss såld 120D -12 men med avsaknad av m-paket men väl en sportline … Min fars fru slog i förra veckan till på en 120D -12 Sportline med endast 700 mil på mätaren. Rätt så välutrustad med Navi professional och adaptivt m-chassie men ändå med en lite udda spec , i huvudsak pga avsaknad av xenon, tycker jag. Inköpt hos auktoriserad BMW-handlare i Sverige som en Premium Selection inklusive två års fri service och med följande spec på ett ungefär: Karmosinröd Sportline (sportstolar, sportratt m.m.) Manuell växellåda 17”-hjul Navi professional med internet Blåtandshandsfree med musikstreaming Kombiinstrument med utökade funktioner Adaptivt m-chassie Variabel sportstyrning (ingår väl i adaptive drive?) Hifi-högtalarsystem Musikgränssnitt för smartphones Genomlastningssystem Takhimmel antracit Förvaringspaket PDC fram och bak Parkeringsassistent Regnsensor Klimatautomatik Farthållare Belysningspaket Siktpaket In- och utvändiga speglar med automatisk avbländning Velourmattor Listpris ca 385 000 kr och de begärde 265 000 kr och hon fick den för 250 000 kr inklusive helt nya Hakkapellitta 7 på alufälgar som hon får levererat till vintern. Och även lite smågrejer så allt som allt så fick hon med grejer värda ca 10 000 kr på köpet. Som sagt lite udda med röd bil, manuell och avsaknad av xenon men hon tycker den är som en ”karamell” i rött och hon vill absolut ha manuell låda och hon överlever nog att vara utan xenon-lysen utan några större problem… /Arvid |
|
|
Var ju ett bra pris även med lite udda spec :) Listpris på min kärra är 40k mer utan vinterdäck men 280' kanske är vad den är värd då? //Johan |
|
| Listpris 385 för en 120D??!! Galet mycket pengar för en etta. Det kan inte stämma? | |
Karl-Hilding |
Skall nog vara 285´ |
Karl-Hilding |
Från Modellguiden: Årsmodell 2013 120d 5d 184 4/1995 4,5 (4,4) 7,2 (7,1) 228, 276000 kr. |
| Anade det. Tycker det låter dyrt med 250 för den röda bilen iaf. 20-30 för dyrt.. | |
|
Med listpris så avsåg jag ju förstås listpriset inklusive extrautrustningen och det är inget jag brytt mig om att kontrollera tidigare. Men eftersom ni verkar tveksamma till detta så startade jag konfiguratorn och knappade in utrustningen på den röda bilen och kom till en slutsumma på 385 300 kr varav extrautrustning 106 800 kr. Som exempel kan jag nämna priserna på utrustningen nedan: Sportline 16 500 kr Adaptive Drive 14 900 kr Navi Professional 20 400 kr Drive Comfortpaket 8 900 kr Automatiskt avbländbara inner- och ytterspeglar 5 400 kr Om det är rätt eller inte kan ju inte jag svara på och givetvis vet jag om att ingen betalat 385´för bilen när den är ny. Hur som helst så är min fars fru glad och förväntansfull inför upphämtningen av bilen på fredag och det är väl det viktigaste :-). /Arvid |
|
| Åh, vilken trevlig bil du har. Jag spanar efter en sån men har tittat på en 125dA med samma mil och utrustning som din men även adaptivt chassie, skinn och navi-prof. Pris är 280-290 iofs i DE. Är din sv-såld? | |
|
385' -25% => ca 288' +-10' är värdet på din bil. mvh |
|
|
Min är sv-såld, Och letade efter en 125dA med men det finns inte så många 125dA :( I alla fall inte i Sverige. Så det fick bli en 120dA. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.