|
|
|
|---|---|
|
Hej og tak for et godt BMW forum - jeg har fulgt lidt med på sidelinien :) Håber det er ok at skrive på Dansk - mit skrevne Svenske er ikke læsbart ;) Jeg er på jagt efter en E46 M3 som erstatning for min BoxsterS (så jeg kan få hele familien med ud og køre). Jeg er mest ude efter en Cab men kunne også falde for en Coupe hvis den rigtige bil/pris dukker op. Der er et par stykker på Blocket med lave mil, men har præcis fundet ud af at den ene er USA import med salvage title - jeg ved ikke meget om USA import, så mit første spørgsmål er: Er "Salvage title" = "walk away" Eller kan der være situationer hvor den har fået den markering pga. småskader (der står på carfax at det er skader til mere end 75% af værdien, men der står også at det varierer fra stat til stat). Rækker det med en grundig gennemgang på aut. værksted? På forhånd tak for svar | |
|
Det finns flera trådar om krockade USA-bilar som passerat baltikum och fuskreparerats där - någon/några tjänar stora pengar på sådana bilar. Personligen skulle jag inte ta i en sådan bil med tång - det finns många dokumenterade fall där bilarna ser fina ut när man som lekman betraktar dem men under ytan är de skadade, fuskreparerade och/eller vitala säkerhetsdetaljer saknas såsom krockkudar etc. Man vet också att dessa bilar repareras med stulna reservdelar - en stor anledning till att stötfångare, lyktor, airbags mm stjäls så ofta från BMW-bilar. Enligt polisen är det organiserad brottslighet som ligger bakom merparten av dessa bilar som blir "fuskreparerade" i baltikum, så det finns ytterligare en anledning att undvika dem - du stödjer då direkt eller indirekt organiserad brottslighet... Så: "Walk away!" Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Hej Johan, Tak for hurtigt svar - det var nok som jeg forventede :) Det er denne bil det drejer sig om (hvis andre skulle gå i de tanker ;) ): Länk Og Carfax ser ud som flg.: 2013-04-15 85 073 Fordonet besiktat av Applus Malmö, Sverige. 2013-04-15 Fordonet är anmält för påställning för i trafik i Sverige. Fordonet besiktat. 2012-10-25 Fordonet är anmält för avställning för trafik i Sverige. 2012-07-30 69 664 Fordonet besiktat. 2012-07-30 Fordonet besiktat. 2012-07-11 68 380 Fordonet besiktat. 2012-07-11 I trafik första gången i Sverige. Ny ägare registrerad. Fordonet köpt av privatperson. Inga lån rapporterade Antal registrerade ägare i Sverige: 1. 2011-09-13 68 285 Fordonet besiktat av Bilprovningen i Malmö-Valdemarsro, Sverige. Ordinarie kontrollbesiktning genomförd. Godkänd besiktning. 2011-09-13 Fordonet förregistrerades Sverige, men är ännu inte i trafik. Inga lån rapporterade 2011-08-10 Fordon forregistrerad i Sverige med registreringsnummer CUY210 men ännu inte i trafik. 2011-07-22 Privatimporterad från Förenta Staterna till Sverige 2009-12-14 Olycka rapporterad. 2009-12-01 Salvage titel är utfärdad i USA. 2009-11-23 40 806 mile 65 671 km Vägmätarställning rapporterades. 2009-06-17 Salvage titel är utfärdad i USA. 2009-03-17 Olycka rapporterad. 2006-05-13 Olycka rapporterad. 2005-05-01 Fordonet registrerades första gången utanför Sverige. 2005-04 Fordon tillverkad i Tyskland. Den har ikke "officielt" været forbi baltikum, men den var i Sverige et år inden den kom i trafik så guderne må vide hvor den har været... Jeg leder videre (og tager gerne imod tips ;) )... |
|
|
från annonsen: Det är endast fåtal Cab som är facelift. HAHA.vilken mupp |
|
|
Länk Dags igen, 135k begärt av säljaren som trånar efter "snabb affär - inget tjafs tack!". Kan bli svårt... |
|
|
Ja, med den Carfaxen i "ryggsäcken", blir det kanske tungt. Den var utropad för typ 170' eller 180' i höstas.....Såld av Linus Bil förra våren. em3 |
|
| Bilen är nu såld till en ny stackare. Annonsen är iaf bortplockad från Blocket. | |
|
Så var CUY210 ute till försäljning igen för 159 900, nu hos Motorkompaniet Stockholm HB. Länk |
|
|
...dom har/måste ha, lagt på moms, för den var "moms-strippad" hos förre ägaren ( lyft moms i eget bolag vid köp, fick jag uppfattning om i höstas)? Kan kanske bli en ytterligare luring, för någon som hugger? Men knappast någon som läser i forumet, eller hur!!!? em3 |
|
|
Vänster framskärm har i alla fall inte samma färg som bilen... ------- //Lövet |
|
|
Allt ev. annat som inte syns, är förmodligen värre, Lövet. Två Salvage Titles är tyvärr inte mycket att skryta med. Titlar, men i fel gren, sas. Jag har åkt i den, min första tur i en M3, så jag har ingen chans att bedöma statusen, men en BMW mek. hade sett bilder från någon av titlarna, och synen var inte vacker, sa han. Jag tror alla vet att man inte ska ta i tång ens med denna kärra. Hoppas spekulanter förstår att kolla forum, googla på reg.nr eller skaffa Carfax, då blir den en permanent firmabil, sas :) ;) em3 |
|
|
Och nu är CUY210 åter på blocket, Motorkompaniet denna gång också. em3 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.